Cauta

Europa se îndreaptă spre o penurie de motorină și păcură / Stocul continental, „periculos de scăzut” în prag de iarnă

Europa se îndreaptă spre o penurie de motorină și păcură / Stocul continental, „periculos de scăzut” în prag de iarnă / Foto: Hans Eiskonen via Unsplash

Penurie de motorină în prag de iarnă. Acesta este încă un aspect adăugat la criza energetică majoră cu care se confruntă în prezent Europa și, dincolo de aceasta, întreaga lume.

Potrivit Bloomberg, în pofida unei scăderi semnificative a prețului petrolului în ultimele zile, continentul nostru se îndreaptă direct spre o penurie de motorină și de derivate ale acesteia, în special de păcură, în timp ce iarna se apropie.

Stocul continental, periculos de scăzut

Motorina este esențială pentru funcționarea economiilor din nord-vestul Europei. Pentru o parte din parcul auto, desigur, dar și pentru nave, pentru încălzire (păcură) sau pentru alimentarea cu energie a numeroase industrii și fabrici.

Dar stocul pe care se află continentul este periculos de scăzut, în timp ce aprovizionarea cu electricitate, gaze, cărbune și petrol nu este garantată, pe fondul tensiunilor internaționale în materie de energie, al dificultăților tehnice legate de energia nucleară, în special în Franța, al războiului dus de Rusia în Ucraina și al sancțiunilor și embargourilor care rezultă din acesta.

Stresul energetic european este de așa natură încât Londra începe să se pregătească pentru pene de curent în toiul iernii și – ca un exemplu printre alte angoase – crematoriile germane sunt îngrijorate deja de penuria de gaze, scrie Korii.

În ceea ce privește motorina în special, datele Wood Mackenzie arată că stocurile europene sunt la cel mai scăzut nivel din 2011 – și chiar din 2008 pentru importantul hub Amsterdam-Rotterdam-Anvers, potrivit Insights Global.

Prin urmare, aceste stocuri reprezintă o slabă plasă de siguranță, în timp ce continentul se pregătește pentru ceea ce este mai rău și pentru alte multiple penurii. „Observăm o cerere similară cu cea obișnuită, dar pornim de la o bază mai mică”, notează analistul James Burleigh.

Comercianții nu mai fac stocuri

Bloomberg notează că oferta este restrânsă, în ciuda creșterii capacității globale de rafinare. Una dintre problemele cu care se confruntă Europa este nivelul periculos de scăzut al fluviului Rin, prin care tranzitează combustibilul pentru a ajunge la unele hub-uri continentale.

O altă problemă este că tendințele nu îi determină pe comercianți să facă stocuri, din cauza unui fenomen cunoscut sub numele de backwardation, în care prețul unui contract futures este mai mic decât prețul la vedere.

Pe scurt, comercianții nu sunt interesați să acumuleze stocuri, deoarece marfa pe care o tranzacționează își va pierde din valoare în următoarele luni. Iarna se apropie, iar în Europa va fi probabil deosebit de aspră.

Ultimele stiri

  • Alegerile europarlamentare, afacerea trecută sub tăcere
  • Angajaţii din România care ar trebui să se aştepte la majorări salariale în luna iunie 2024
  • Vameșii, scuturați la propriu. Controale corporale la ieșirea din serviciu
  • Criteriul de care depinde candidatura lui Mircea Geoană la alegerile prezidenţiale 2024. L-a precizat chiar el
  • Ministrul Muncii a răspuns la o întrebare crucială privind Legea Pensiilor 2024: „Ce contează pentru pe pensie mai mare: vechimea sau contribuția?
  • Judecătoria Mangalia, un nou verdict în cazul lui Vlad Pascu, şoferul drogat care a ucis doi tineri la 2 Mai
  • Ce este „opțiunea nucleară” pe care UE vrea s-o aplice în cazul Ungariei. Alarmă la Budapesta!
  • Țepe sub nasul ANAF. Accizele, sifonate printr-o schemă nedetectabilă
  • Mbappe, lovitură de 90 de milioane de euro
  • Naționala lui Edi Iordănescu, sub lupa presei din Anglia
  • Exit mobile version