Cauta

Comisia Europeană a ordonat executarea transportatorilor români

Se înăspresc controalele transportatorilor români. Ucrainenii, protejați din nou

La solicitarea Comisiei Europene, controalele la transportatorii români vor fi înăsprite și vor deveni obligatorii, astfel că inspectorii ISCTR vor trebui să verifice toate firmele din acest sector. Mai mult, inspectorii primesc puteri sporite, conform unui proiect de ordin al Ministerului Transporturilor, astfel că vehiculele vor putea fi controlate în parcări și la sediul firmelor, și oprite în trafic chiar și pe autostrăzi. Actul normativ are, însă, o prevedere care îi scutește pe ucraineni de astfel de verificări.

tiruriLa presiunile Comisiei Europene, Ministerul Transporturilor se pregătește să-i trimită pe inspectorii Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR) să efectueze controale masive în trafic, în parcări, precum și la sediul transportatorilor români.

Astfel, potrivit unui proiect de ordin elaborat de Ministerul Transporturilor, România va fi obligată să raporteze Comisiei Europene, la fiecare 2 ani, toate datele colectate referitoare la vehiculele controlate pe teritoriul naţional, care să indice numărul de vehicule controlate, categoria acestora, ţara de înmatriculare a fiecărui vehicul controlat, dar și părţile verificate şi elementele cu deficienţe constatate. În vederea efectuării unui control tehnic în trafic (CTT) iniţial, inspectorii pot alege cu prioritate vehicule exploatate de întreprinderi cu un profil de risc ridicat sau vehicule clasificate cu un profil de risc ridicat, însă vehiculele pot fi selectate pentru control şi aleatoriu sau atunci când există suspiciunea că acestea prezintă un risc pentru siguranţa rutieră sau pentru mediu.

”Selectarea vehiculelor pentru CTT se efectuează fără discriminare bazată pe considerente care ţin de naţionalitatea conducătorului auto sau de ţara de înmatriculare ori de punerea în circulaţie a vehiculului, ţinându-se seama de necesitatea reducerii la minimum a costurilor şi întârzierilor provocate conducătorilor auto şi/sau operatorilor economici”, se precizează în proiectul de act normativ, punându-se bazele evitării opririi pentru control a șoferilor ucraineni, care circulă, de regulă, fără a respecta nicio normă.

Fără scăpare

Potrivit proiectului de ordin, în exercitarea atribuţiilor de inspecţie şi control, inspectorii ISCTR au drept de control în trafic, în punctele unde oprirea, staţionarea sau parcarea pe drumul public este permisă, în punctele de îmbarcare/debarcare a călătorilor, în punctele de trecere a frontierei de stat, la solicitarea autorităţilor care îşi exercită atribuţiile în punctul de trecere a frontierei de stat, în zonele adiacente punctelor de trecere a frontierei de stat, în locurile în care are loc pregătirea practică a personalului în vederea obţinerii permisului de conducere, precum şi în punctele în care se desfăşoară activităţi conexe transportului rutier.

Totodată, controalele se vor desfășura și la sediile operatorilor de transport rutier, ale întreprinderilor de transport rutier în cont propriu, ale întreprinderilor autorizate, ale operatorilor economici care desfăşoară activităţi conexe transportului rutier, în locurile unde are loc încărcarea, descărcarea şi depozitarea temporară a mărfurilor, respectiv la sediul oricărui alt agent economic, indiferent de obiectul principal de activitate al acestuia, care desfăşoară activităţi de transport rutier sau activităţi de intermediere a operaţiunilor de transport rutier contra cost. Controlul vehiculelor poate fi efectuat şi în locurile în care acestea sunt parcate, oprite sau staţionate pe drumurile publice din România.

Drumurile, împânzite de inspectori ISCTR

Controlul în trafic se va efectua în locuri diferite şi la orice oră, acoperind o porţiune suficient de extinsă a reţelei de drumuri, pentru a face dificilă evitarea punctelor de control, se arată în proiectul de ordin al Ministerului Transporturilor. Principiile privind selectarea vehiculelor pentru efectuarea controlului în trafic se stabilesc prin reglementări specifice sau proceduri proprii de control elaborate de ISCTR. ”Pentru oprirea unui vehicul aflat în mers, inspectorul aflat în vehiculul cu inscripţia ISCTR se va deplasa în faţa vehiculului ce urmează a fi oprit şi va pune în funcţiune dispozitivele luminoase cu mesaje variabile şi/sau va semnaliza regulamentar cu bastonul reflectorizant/iluminat”, se mai precizează în proiectul de act normativ.

Ultimele stiri

  • 300.000 de lire sterline pentru „Șervețelul Messi”!
  • Real Madrid, propulsată în finală, cu orice preț
  • Sincronizare suspectă. România intră în febra pregătirilor pentru un atac nuclear
  • Deficitul prăbușește standardele MAI. S-a dat dezlegare la tatuaje pentru polițiști
  • Imagini impresionante. Zăpadă de peste 4 metri pe Transfăgărășan/Drumarii lucrează în zona cea mai dificilă. „Acum începe greul!” – VIDEO
  • O vară crudă pentru investitori
  • Isprăvile Comisiei Europene: noua armă antisubvenții trage cu gloanțe oarbe
  • Politburo 2.0
  • Judecătoarea din procesul lui Vlad Pascu șochează din nou! Ce a putut să o întrebe pe mama Robertei, tânăra moartă în cumplitul accident
  • Uniunea Europeană se transformă într-o șandrama
  • Exit mobile version