Cauta

Climat: Primele plângeri în Germania împotriva BMW și Daimler

Climat: Primele plângeri în Germania împotriva BMW și Daimler - Ziarul National

Climat: Primele plângeri în Germania împotriva BMW și Daimler

Activiștii de mediu consideră că BMW și Daimler, producătorul Mercedes-Benz, încalcă „dreptul fundamental la protecția climei”

Militanți ecologiști care vor să oblige giganții producătorii de automobile BMW și Daimler să-și accelereze tranziția către un model industrial mai puțin poluant, au depus două plângeri împotriva grupurilor din Germania, anunțat marți, 21 septembrie, un ONG de mediu.

Considerând că BMW și Daimler, producătorul Mercedes-Benz, încalcă „dreptul fundamental la protecția climei”, acțiunea vizează „impunerea sfârșitului mașinilor diesel și pe benzină din 2030”, potrivit unui comunicat de presă al organizației Deutsche Umwelthilfe (DUH), una dintre principalele asociații germane de mediu.

Protecția climei, un drept fundamental

Aceste plângeri, depuse la instanțele din Stuttgart și München, sediul central al fiecăruia dintre cele două grupuri, au fost anunțate la începutul lunii septembrie de către DUH și Greenpeace. Cele două ONG-uri au spus să vor permite constructorilor o perioadă de câteva săptămâni pentru a-și prezenta apărarea.

Primul producător german, Volkwagen, trebuie, de asemenea, să facă obiectul unei contestații similare în cazul în care nu răspunde cererii ecologiștilor până la sfârșitul lunii octombrie.

Aceste procese sunt o premieră, explică organizațiile, deoarece se bazează pe decizia pronunțată în primăvară de Curtea Constituțională din Karlsruhe care a făcut din protecția climei un drept fundamental în Germania.

Diesel, noul Satana

Cel mai înalt organ judiciar din țară a forțat astfel guvernul Angelei Merkel să își consolideze obiectivele climatice, ca parte a unei proceduri de urgență. Sub presiunea unor standarde de mediu din ce în ce mai exigente, producătorii au prezentat aproape toți un calendar de renunțare treptată la vehiculele diesel și pe benzină, la orizontul mai multor ani și rareori pe toate piețele internaționale în același timp.

Daimler a reacționat marți, explicând într-o declarație că „a acceptat în mod clar obiectivele acordului de la Paris privind clima și necesitatea decarbonizării industriei auto”, scrie 20 Minutes.

Peretențiile ONG-iștilor par prea radicale. În ciuda progreselor către automobilele „verzi”, acestea nu sunt suficiente pentru a înlocui flota mondială de motoare clasice, mai ales în cazul mașinilor electrice, foarte scumpe și cu o rețea de încărcare încă limitată, deci rezervate deocamdată unei elite urbane.

Deocamdată, pe altarul climatic, este aruncată la gunoi figura lui Rudolf Diesel, inventatorul motorului ce-i poartă numele.

 

Ultimele stiri

  • Horoscop 17 decembrie 2025 – Ești un luptător
  • Alege ce citești
  • George Simion lansează „Opoziție Totală”: AUR cere alegeri anticipate și război total cu Guvernul Bolojan
  • Declarația lui Ilie Bolojan care pune pe jar sistemul sanitar
  • Avionul de vânătoare european, proiect eșuat?
  • Criptomonedele și-au găsit un loc în strategia anti-elitistă a noii drepte americane
  • MINCIUNILE ies la suprafață. Ministerul Mediului REPARĂ ABIA ACUM rezerva de apă din zona Paltinu
  • De ce Ford se retrage din sectorul mașinilor full electrice
  • Australia a ignorat prea mult timp amenințarea islamistă
  • Chiar ne pregătim de război cu Rusia?
  • Exit mobile version