AcasăAfaceriVW și Tesla: TechnoKaiser vs. TechnoKing

VW și Tesla: TechnoKaiser vs. TechnoKing

Producătorul american de mașini electrice a adăugat  „TechnoKing of Tesla” la lista titlurilor oficiale a CEO-ului Elon Musk. O “încoronare” amenințată de șeful Volkswagen, Herbert Diess.

Gigantul german al autovehiculelor a adăugat aproape 45 de miliarde de euro (53,5 miliarde de dolari) din valoarea de piață până în acest an și acțiunile sale sunt la maxim din 2015, când scandalul Dieselgate a condus brusc compania pe un drum întunecat. Acțiunile tranzacționate pe scară largă ale VW au crescut cu 36% de la începutul lunii ianuarie, depășind cu mult Tesla – în scădere de atunci, după o creștere remarcabilă cu 700% în 2020, relatează Bloomberg. Capitalizarea de piață a VW, 125 miliarde euro, este abia o cincime din cea a Tesla, dar investitorii grupului german încă nu atribuie valoarea totală a mărcilor premium generatoare de numerar, cum ar fi Porsche sau Audi, și o poziție de lider pe uriașa piață din China. Cu toate acestea, VW are vântul în spate, se estimează ca grupul să genereze un profit operațional de 16 miliarde de euro în acest an. O altă mare diferență este că VW a devenit mult mai priceput în a-și evidenția strategia electrică, datorită  modelelor  aflate pe val  – VW ID3, Audi e-tron și Porsche Taycan – planurile au devenit mult mai credibile, notează analistul  Bloomberg News, Christoph Rauwald. VW este deja cel mai mare vânzător de vehicule cu baterii din Europa  și, la nivel global, ar putea ajunge la nivelul Tesla în câțiva ani.

Până în 2030, aproximativ jumătate din vânzările de mașini noi ale grupului vor fi vehicule electrice, potrivit planurilor lui Diess. VW rămâne în continuare în urma Tesla în actualizările de software ale vehiculelor „over the air” și conducerea autonomă, dar intenționează să-și dezvolte propria “stivă de software”  mai degrabă decât să se bazeze pe Google sau orice alt import din Silicon Valley, un efort care va costa miliarde de euro. Pentru cei care se tem că Europa este destinată să-și piardă avantajul industrial față de SUA și China, acest lucru este foarte încurajator. Puțini și-ar putea permite să-și asume astfel de riscuri, dar VW are 27 de miliarde de euro lichiditate netă, iar analiștii se așteaptă ca aceasta să genereze în continuare o mulțime de bani. Volskwagen a organizat săptămâna aceasta evenimentul “PowerDay”, anunțând construirea unei rețele de “gigafactory”, folosind terminologia lui Musk, pentru producția acumulatoarelor. Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
263 afisari
Zenville

Ultimele știri

proger