Cauta

Lux din Elveția. Exporturile de ceasuri au atins un maxim istoric în 2022

Lux din Elveția. Exporturile de ceasuri au atins un maxim istoric în 2022 / Foto: printscreen

Exporturile de ceasuri elvețiene au stabilit un nou record în 2022, urcând cu 11,4% față de anul precedent, la 24,8 miliarde de franci elvețieni (24,7 miliarde de euro), în pofida unei decelerări accentuate în decembrie, a anunțat, marți, federația elvețiană de orologerie.

Astfel, exporturile de ceasuri au depășit recordul anterior din 2021, când sectorul a cunoscut o creștere foarte puternică după șocul pandemiei Covid-19, pe fondul unei reveniri în forță a cererii de produse de lux. În decembrie, însă, acestea au încetinit brusc, influențate de China.

Fluctuații pe uriașa piață din China

În ultima lună a anului, creșterea exporturilor s-a limitat la 5,8%, adică „sub media anuală”, a precizat federația orologieră într-un comunicat, subliniind că acestea au depășit totuși pragul de 2 miliarde de franci elvețieni în decembrie, „ceea ce nu se mai întâmplase niciodată în această perioadă a anului”, notează Le Figaro.

Scăderea exporturilor către China a fost și mai accentuată, cu 22,5% în decembrie, după o scădere de 11,5% în noiembrie și de 18,1% în octombrie. Ele au crescut însă pe celelalte piețe importante, cu excepția Hong Kong-ului, urcând cu 11,5% către Statele Unite, cu 26,2% către Singapore, cu 20,4% spre Japonia și cu 14,8% în medie spre piețele europene, a precizat federația orologieră din Elveția.

După o scădere de 21,8% în 2020 din cauza șocului pandemiei, exporturile de ceasuri elvețiene au înregistrat o revenire de 31,2% în 2021, datorită cererii de produse de lux în SUA și în țările din Golf, înainte ca redresarea să se extindă în Europa în 2022, odată cu revenirea turiștilor care fac cumpărături la Londra, Paris și Milano.

Săptămâna trecută, însă, gigantul de lux Richemont a raportat o scădere a vânzărilor diviziei sale de ceasuri în ultimele trei luni din 2022, din cauza exploziei cazurilor de Covid-19 în China, care a cântărit asupra frecventării magazinelor sale, dar și asupra disponibilității personalului, obligându-l să reducă orele de deschidere sau să închidă temporar punctele de vânzare.

Marți, producătorul de ceasuri Swatch Group a raportat, de asemenea, o scădere bruscă a vânzărilor în China, în special în decembrie, odată cu creșterea numărului de infecții de la ridicarea măsurilor sanitare.

Ultimele stiri

  • Depresia la Adolescenți în România: O Criză Nevăzută care Nu Trebuie Ignorată
  • Breaking News… în jurul lumii: Trump tensionează scena globală: dublează tarifele la oțel, în timp ce Ucraina ezită la negocierile de pace
  • Vremuri grele? Camera Deputaților cumpără hârtie igienică și prosoape de hârtie de peste 70.000 de euro
  • Ceaiul de Seară: Ritualul Uitat Care Calmează Mintea și Pregătește Corpul Pentru Somn
  • Elevii de la „Sfântul Sava” obțin Marele Premiu la competiția internațională de inginerie spațială și se înscriu în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Primul „1 Iunie” la Berceni Arena. Un weekend de poveste, în care vedete vor fi copiii
  • „România nu se construiește doar cu partide și mediul de afaceri”. Sindicaliștii, scrisoare deschisă către Nicușor Dan
  • Anunț de ultimă oră. Boloș: Trei jaloane din PNRR sunt suspendate, momentan/Care e termenul de rezolvare
  • Vești de la meteorologi. Când se opresc ploile/ANM, prognoza pentru patru săptămâni, până pe 30 iunie
  • Discuții pentru formarea noului GUVERN. Nicușor Dan: „Trebuie să fie un acord cât mai complet”
  • Exit mobile version