Cauta

Brexit: în fața penuriei, Marea Britanie accelerează formarea șoferilor de camioane

Brexit: în fața penuriei, Marea Britanie accelerează formarea șoferilor de camioane

Companiile britanice au fost afectate de câteva luni de problemele de aprovizionare, o consecință a pandemiei Covid-19 și a Brexitului. Guvernul a anunțat vineri, 10 septembrie, accelerarea instruirii șoferilor de camioane grele în încercarea de a pune capăt acestui neajuns.

Companiile britanice au fost afectate de câteva luni de problemele de aprovizionare care ar putea influența recuperarea economiei.

100.000 de șoferi lipsă

Deși nu sunt specifice numai Regatului Unit, în timp ce pandemia a perturbat lanțurile de aprovizionare peste tot în lume, acestea sunt exacerbate în țară de Brexit, ceea ce complică intrarea lucrătorilor europeni. Mulți dintre ei s-au întors în țara lor de origine în timpul pandemiei, iar unii nu s-au mai întors.

În încercarea de a pune capăt penuriei, guvernul britanic a anunțat vineri accelerarea instruirii șoferilor de camioane. În timp ce în țară există un deficit de 100.000 de șoferi de camioane pentru transportul mărfurilor, „până la 50.000 de teste suplimentare de conducere a camioanelor grele vor fi disponibile în fiecare an”, a anunțat Ministerul Transporturilor într-un comunicat.

Acest lucru se datorează noii legislații care „modifică reglementările europene” în vigoare până acum.

Lipsa șoferilor de camioane a contribuit recent la penurii foarte mediatizate în supermarketuri, dar și la McDonald’s, Coca Cola și Ikea, punând guvernul sub presiune, în timp ce companiile ridică acum sperietoarea problemelor de aprovizionare pentru Crăciun, scrie Le Parisien.

Teste mai rapide

Conform noilor reguli anunțate de guvern, solicitanții de permis pentru camioane grele vor putea susține acum un singur test pentru a conduce atât un camion rigid, cât și un vehicul articulat, comparativ cu două examene la ora actuală.

Testele vor fi, de asemenea, mai rapide, în timp ce exercițiile în marșarier sau chiar de „decuplare și recuplare” a remorcii vor fi efectuate separat. Dar „nivelul necesar pentru a conduce un vehicul greu nu va fi afectat, deoarece siguranța rutieră continuă să fie de o importanță capitală”, a asigurat ministerul, adăugând că „oricărui șofer care nu demonstrează cea mai mare competență nu-i va fi acordat permisul”.

Principala organizație patrolană din Marea Britanie, Confederation of British industry (CBI), a avertizat că „vor dura cel puțin 18 luni pentru a pregăti suficienți șoferi de camioane” pentru a face față deficitului, chemând guvernul, între timp, să aibă mai multă flexibilitate în ceea ce privește politica migratorie.

Ultimele stiri

  • O companie de smartphone-uri din China umilește producătorii auto occidentali
  • Aer condiționat fără gaze poluante? Tehnologia refrigeranților solizi
  • Curățenie „made in Oradea” la Palatul Victoria: Bolojan, mopul magic al sinecuriștilor
  • Atac la siguranța națională. Angajații care opresc inundațiile, decimați de guvern
  • Bolojan vrea să bage frica în bugetari. Se fac liste negre cu protestatari
  • Ritmul mesei contează: De ce mâncatul pe fugă îți afectează sănătatea mai mult decât crezi
  • ”Tăticul a ajuns acasă”, dar cum rămâne cu Ucraina?
  • CCR, ÎNCĂ O BOMBĂ! Colaborator al fostei Securități, Băsescu primește toate privilegiile înapoi
  • Peștele de la cap se-mpute. Inspectorii ANAF, trimiși de șefi doar la micile afaceri românești
  • Trump grăbește sfârșitul dominației dolarului
  • Exit mobile version