Cauta

Scandalul Bâstroe se extinde. Ucraina adâncește și Canalul Chilia / Reacția autorităților de la București

chilia

Scandalul Bâstroe se extinde. Ucraina adâncește și Canalul Chilia / Reacția autorităților de la București

Ucraina intenționează să amenajeze pentru navigație nu doar canalul Bâstroe, ci și o porțiune importantă a brațului Chilia.

O companie cerealieră intenționează să contruiască un terminal pentru transportul cerealelor, fără să țină cont de opoziția României. În acest sens a comandat un studiu în baza căruia intenționează să dubleze adâncimea brațului Chilia. De altfel, Kievul a adoptat un act normativ prin care declară Chilia „cale navigabilă interioară a Ucrainei”.

Ucraina consideră brațul Chilia al Dunării „cale navigabilă interioară”

Compania agricolă Nibulon, una dintre cele mai importante din Ucraina intenționează să construiască un terminal pentru transportul cerealelor pe Dunăre. Locul pe care îl are în vedere este lângă portul Ismail, aflat pe brațul Chilia. În acest sens, compania a întocmit un studiu de impact în care se face referire inclusiv la adâncirea acestui braț, în vederea navigației.

Planurile companiei ucrainene au în vedere lucrări de dragare pe Dunăre pentru realizarea terminalului, pe o suprafață de 10,4 hectare, de-a lungul canalului de navigație „Vâlcov – Ismail Ceatal”, în zona portului Ismail. Acest canal este, de fapt, brațul Chilia al Dunării, care constituie granița dintre România și Ucraina.

Spre deosebire de „Vâlcov – Ismail Ceatal”, canalul Băstroe se află în întregime pe teritoriul Ucrainei, pornind de la brațul Chilia și terminând, după 12 kilometri, în Marea Neagră.

Navele ucrainene de mare tonaj deja circulă nestingherite pe canalul Bâstroe

Partea ucraineană consideră sectorul Vâlcov – Ismail Ceatal, în lungime de peste 90 de kilometri, „cale navigabilă interioară a Ucrainei”, iar în acest sens a fost adoptată o hotărâre a guvernului de la Kiev, cu puțin înainte de invazia rusă.

Ucraina a negat că ar fi în desfășurare sau planificate lucrări majore pe brațul Chilia al Dunării sau pe Canalul Bâstroe, ca răspuns la solicitarea Comisiei Europene.

Navele ucrainene de mare tonaj au început deja să folosească, pentru transportul de mărfuri, canalul Bâstroe. Mai multe ambarcațiuni au trecut deja pe acolo, iar autoritățile române susțin că sunt continuate și operațiunile de dragare.

Ultimele stiri

  • Scholz și Macron se întâlnesc înaintea vizitei lui Xi Jinping
  • Incendiu puternic lângă București. Pompierii au intervenit de urgență în Mogoșoaia
  • Țările UE „Big Bang” riscă să-și piardă avantajul competitiv
  • Cap compas Riad. Petrobogăția atrage giganții bancari
  • Vehiculele Green Deal nu sunt pentru muritorii de rând. Prețurile cresc, în loc să scadă
  • Accident rutier cumplit, în Joia Mare. Doi oameni au murit, în Argeș
  • Elefantul lui Buddha ar putea strivi în curând Dragonul lui Confucius
  • Pică transferul lui Coman?! Arabii n-au mai venit la București
  • Dolarul puternic, marea amenințare pentru dușmanii Americii
  • Bursa este pe moarte!
  • Exit mobile version