Cauta

România, îngenuncheată de marile puteri

Pachetul Mobilitate 1, care va falimenta firmele de transport din România, este la un pas de a fi votat în Parlamentul European. Europarlamentarii români spun că nu avem nicio șansă să schimbăm regulamentul discriminator impus de țările din Vest, și că deficitul comercial se va prăbuși.

Vestul distruge unul dintre cele mai dezvoltate sectoare din România

Serviciile de transport extern din țara noastră, care, prin veniturile obținute, au împiedicat prăbușirea deficitului comercial, sunt în pericol de dispariție. Un pachet legislativ vădit discriminator, care încalcă principiile economiei de piață, a fost impus de marile puteri ale Europei, deranjate de concurența puternică făcută de firmele românești și cele ale țărilor din Est. ”Negocierile dintre Parlament, Consiliul European și Comisia Europeană s-au blocat săptămâna trecută. Noi vrem ca în acest pachet să intre acele condiții din scrisoarea celor șase țări, România, Polonia, Ungaria și Țările Baltice. Pentru transportatorii noștri, ca să nu fie scoși total din piață, cel mai bine ar fi să nu treacă și să se întoarcă la Parlament. Până la finalizarea trialogului și până la publicare se aplică vechiul regulament și atunci transportatorii noștri nu vor fi obligați să facă ce scrie în nenorocitul ăsta de pachet. De aceea spun că eu aș opta pentru întoarcerea Pachetului mobilitate 1 la Parlament. Există însă riscul ca acesta să treacă, deoarece poziția Consiliului European este susținută de raportorii din Parlament, care merg la negociere. Raportorii sunt, din păcate, doar din țările din Vest și de aceea ei au o poziție diferită față de a noastră. Raportorul din Germania a venit cu propunerea de a se întoarce camionul gol acasă, de a trimite obligatoriu șoferul acasă, care înseamnă și cost economic și înseamnă și poluare. Noi pe asta am mers, ca să atingem coarda sensibilă, dacă vrem decarbonizare, cum putem atunci să impunem să se întoarcă goale camioanele pentru că mai mult poluăm și poate cu asta am putea să-i convingem. Dar, din păcate, poziția Parlamentului este proastă, pentru că așa a ieșit la vot în mandatul trecut, printr-un artificiu făcut de cel care conducea ședința, adică a pus la grămadă o mie de amendamente, fără să le votăm amendament cu amendament, a forțat regulamentul. Și atunci, la negociere, regula este că negociatorii Parlamentului sunt raportorii, care ar trebui să se lupte cu Consiliul să obțină ceva mai bun. Dar acum raportorii nu se luptă cu Consiliul, ci vor să aibă același punct de vedere. Deci există șansa să treacă în forma actuală”, ne-a declarat europarlamentarul Maria Grapini.

Parlamentul European încalcă drepturile omului

Reprezentanții Federației Operatorilor Români de Transport (FORT) atrag atenția că, dacă piața nu este reglată doar de considerente economice, unde cea mai bună oportunitate să fie aleasă, nu mai este o piață liberă. ”O să apară noțiunea de -vehicule în așteptare-, care va fi ca o etichetă aplicată pe vehiculele aflate în perioada de -restricție-, și vor fi ofertate la tarife mici, ajungând la două noi opțiuni, care acum nu există: se acceptă curse la tarife reduse sau se refuză și se rămâne în staționare până la apariția unor curse profitabile, ambele opțiuni fiind generatoare de pierderi financiare. Referitor la întoarcerea acasă a conducătorilor auto cel puțin o dată la patru săptămâni – sau, în cazul în care șoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după trei săptămâni, această măsură este discriminatorie, încalcă prevederile Tratatului UE cu privire la libera circulație, drepturile omului și orice alte considerații democratice. Limitarea duratei de timp pe care un conducător auto îl poate desfăşura la nivel internaţional nu ia în considerare realitatea operaţiunilor de transport pe distanţe lungi”, se artă într-un comunicat al FORT.

Ultimele stiri

  • Leguma ideală cu ajutorul căreia se pot vopsi ouăle de Paște. „O sursă bună de pigmenți roșii și galbeni”/La ce să fiți atenți când cumpărați vopsea din magazine
  • Alege ce cumperi: mielul de Paşte 2024 sau un kilogram de cireşe? Ambele sunt aproape imposibil de achiziţionat. Au preţuri prohibitive!
  • Teribilism fără margini. Tânăr filmat când era tras de o mașină, pe o saltea/Imaginile, în atenția polițiștilor – VIDEO
  • Telefoanele de urgență de pe autostradă au ajuns piese de muzeu. De ce e bine să te bazezi numai pe telefonul mobil, pe străzile din România
  • Cum se ţine postul negru în Vinerea Mare 2024. Rugăciunea pe care e bine să o rostești
  • Ce pensie va încasa Klaus Iohannis peste doar câteva luni. Românii care au muncit o viaţă întreagă doar visează la o astfel de „recompensă”
  • Prima noapte de distracţie la Mamaia, în sezonul estival 2024. Cum au petrecut tinerii în cluburile de fiţe
  • Bilanț cumplit după surparea unei autostrăzi, în China. Numărul morților a crescut la 36/Sunt zeci de răniți
  • Tradiţii şi obiceiuri de Joia Mare, înainte de Paştele 2024. De ce nu se lucrează în această zi
  • Incident înspăimântător în Capitală! Brațul unei macarale a căzut peste o mașină parcată
  • Exit mobile version