Cauta

Dan Sova, atentat la miliardele RAR!

Iata ca Dan Sova avea motivele sale atunci cand, lovit brusc de sindromul secretomaniei, a ordonat atat scoaterea tuturor camerelor de supraveghere indiscrete din Ministerul Transporturilor, cat si montarea de autocolante pe geamurile birourilor oamenilor sai de incredere.

Dan Sova vrea musai sa puna mana pe RAR

Numai ca, masurile exceptionale de precautie luate de ministru nu ii sunt de mare folos, din moment ce, iata, s-a reusit sa se afle ce „tun” de miliarde pregateste acesta. Pentru ca, din informatiile intrate in posesia noastra, Dan Sova a poftit la banii, deloc putini, produsi de unii dintre putinii „mari contribuabili” care mai varsa sume consistente la bugetul de stat. Insa, stiind ca DNA ii sufla in ceafa, ministrul Transporturilor incearca sa mascheze totul printr-o manevra acoperitoare de contopire a trei mari institutii diferite. Numai ca miscarea este profund ilegala, ceea ce i-ar putea da serios planurile peste cap.

Trei in unul!

Autoritatea Rutiera Romana este subventionata de la buget

In ultimele zile, alaturi de principalii sai sfatuitori de taina, Dan Sova a lucrat din greu la planul secret prin care spera sa isi aserveasca una dintre cele mai „vanate” institutii din Romania. Iar pentru a distrage atentia eventualilor curiosi, dar si a colegilor de partid care ravneau la randul lor la preluarea controlului asupra Registrului Auto Roman, ministrul i-a aburit recent pe membrii grupului parlamentar al PSD din Senat cu privire la restructurarea pe care intentioneaza sa o desfasoare in cadrul MT.

Registrul Auto Roman produce miliarde si este unul dintre cei mai mari contribuabili

Pretextul a fost, bineinteles, traditionala epurare politica de dupa trecerea in nefiinta a USL. Numai ca, dupa cum suspecteaza procurorii nerabdatori ca ministrul sa treaca si la fapte, scopul personal este cu totul altul. Iar pentru realizarea acestuia a fost pusa la cale contopirea a trei institutii aparte intr-o singura structura, aflata, bineinteles, in subordinea lui Dan Sova. Este vorba despre unificarea cu japca a Autoritatii Rutiere Romane (ARR), a Registrului Auto Roman (RAR) si a Inspectoratului de Stat pentru Controlul Traficului Rutier (ISCTR).

A pregatit terenul

Inspectoratul de Stat pentru Controlul Traficului Rutier nu este platitor de TVA, fiind subventionat

Cu putina vreme in urma, ministrul Transporturilor a tunat si fulgerat impotriva anumitor nereguli depistate la nivelul ARR si ISCTR, care ar fi acordat aiurea licente rutiere si nu ar fi controlat cum trebuie TIR-urile de pe soselele pline de gropi ale patriei. Si uite asa au ajuns acum la conducerea celor doua institutii Aurelia Surulescu, la ARR, si Costel Stefan Dobrin, la ISCTR. Culmea este insa ca inainte de a prelua „controlul traficului”, acesta din urma a fost chiar el seful ARR Ilfov. Iar din acest moment, odata ce si-a pus oamenii de incredere la conducerea celor doua institutii, ministrul este gata sa dea lovitura prin care sa puna mana pe „prada” mult visata, adevarata „fabrica de bani” care este Registrul Auto Roman.

Baga bani!

Inspectoratul de Stat pentru Controlul Traficului Rutier a fost infiintat in 2011, dupa sapte ani de amanari, bifandu-se astfel, in cele din urma, recomandarile UE in domeniu. Ca si in cazul ARR, este vorba despre o institutie subventionata de la buget, si, prin urmare, neplatitoare de TVA. Cu totul alta este insa situatia Registrului Auto Roman, institutie care nu doar ca nu primeste subventii de la stat, dar este si platitoare de TVA si are statutul de mare contribuabil, producand miliarde de euro, bani pe care ii baga in bugetul tarii. Asta ca sa nu mai vorbim ca, la fel ca si in cazul ARR, RAR este un organism cu parteneriate la nivelul tuturor statelor membre ale Uniunii Europene. Numai ca toate aceste amanunte nu par sa conteze in fata ambitiei lui Dan Sova de a strange toate cele trei institutii sub directa sa coordonare. Insa acesta pare sa riste imens, o astfel de contopire fiind vadit ilegala, pentru ca una dintre institutiile vizate plateste TVA si nu este subventionata. In timp ce altele nu sunt platitoare deTVA si sunt subventionate de la buget. Asa ca procurorii DNA abia asteapta ordinul de ministru prin care sa se faca preluarea mascata a Registrului Auto Roman. Asta daca nu cumva, dupa modelul Daniel Chitoiu, pesedistul nu va reusi sa dea atacul la miliardele RAR prin promovarea unei ordonante de urgenta care sa fie asumata de intreg Cabinetul Ponta, prin aprobarea sa intr-o sedinta de Guvern. Cu toate ca, odata fript cu ordonanta privind ASF, premierul s-ar putea dovedi mult mai vigilent la combinatiile facute pe spatele sau de catre propriii ministri.

Ultimele stiri

  • Alexandru cel Mare smulge întregul Taiwan din ghearele comuniștilor
  • Macron și-a adus „gaullismul” în biroul prezidențial!
  • Publicitate de miliarde: Big Tech își revine după zilele întunecate din 2022
  • Băncile centrale, forțate să amâne reducerile ratelor dobânzilor? Cine sucește politica monetară
  • Se alege praful de democrația Occidentului!
  • Cum învrăjbește banul. Noul război de clasă socială: decalajul de bogăție între mileniali
  • Ministerul Energiei își trimite angajații la cursuri, ca să învețe lucruri elementare
  • Jocuri de putere la Moscova. Începe marea epurare?
  • America, prima victimă a tranziției energetice?
  • Cum a reacţionat Cristian Popescu Piedone când a văzut că, în cel mai recent sondaj Avangarde, Gabriela Firea i-a „luat faţa”
  • Exit mobile version