Cauta

Mai merită să-ţi cumperi maşină electrică? Te costă mai scump decât motoarele diesel și pe benzină. Test comparativ Dacia Spring – BMW

dacia spring

Mari bătăi de cap pentru românii care şi-au cumpărat o maşină electrică, în urma celor mai recente decizii luate de Guvern.

Nemulţumirea pleacă de la costul în creştere al energiei electrice, dar şi de la decizia guvernanţilor de a reduce plafonul până la care prețul energiei va fi compensat, precum și costurile foarte mari în cazul depăşirii acestui plafon.

E mai rentabil motorul diesel sau pe benzină

Pe fondul creșterilor prețurilor la energie se dovedește că sunt mai rentabile motoarele pe benzină și motorină (n.r. – chiar dacă prețurile la carburanți au crescut cu 50%).

Proprietarii de mașini electrice care, normal, își pun seara mașina la încărcat acasă, depășesc clar plafonul de 255 kWh/lună din OUG de plafonare a prețurilor la energie electrică.

Iată care sunt tarifele la energie, în România, pentru consumatorii casnici:

Cât te costă „plinul” pentru Dacia Spring și pentru BMW

Plinul pentru Dacia Spring, cea mai ieftină mașină electrică de pe piață, care dispune de o baterie cu o capacitate de 27,4 kWh, costă, la liber, 19 lei la Hidroelectrica (0,69 lei/kWh) sau până la 145 lei la Enel.

Pentru un BMW iX Xdrive50, cu o baterie de 105,2 kWh, plinul făcut acasă pornește de la 72 lei la Hidroelectrica.

Cu „Enel Fix Relaxat” (5,30 lei/kWh) ajunge la 557 lei, cu „E.ON Cool Electric” (2,93 lei/kWh) la 308 lei, cu „CEZ Rezidențial” (4,56 lei/kWh) la 480 lei și la, atenție, 1.169 lei la We Power Team SRL (11,11 lei/kWh).

Într-un comunicat oficial, BMW spune despre viitoarele sale modele electrice că vor avea o autonomie mai mare cu 30% față de actualele modele cu zero emisii. Acest lucru va fi posibil datorită unor baterii noi, care vor fi reproiectate pentru a fi mai eficiente și mai accesibile.

Celulele bateriilor vor fi complet regândite, în sensul în care acestea vor fi celule rotunde. Acestea vor înlocui actualele celule, construite în forma unor prisme. BMW spune că noile celule rotunde vor avea un diametru de 46 de milimetri. În funcție de model, noile celule vor avea două înălțimi diferite.

Ultimele stiri

  • Europenii au mai mult timp, iar americanii mai mulți bani
  • De ce vrea Macron să dea bombe nucleare Uniunii Europene
  • Țeapă sub nasul inspectorilor ANAF. Firmele și-au șters, din pix, taxele și impozitele
  • VIDEO. Imagini cu deszăpezirea pe Transfăgărășan. Drumul ar putea fi redeschis mai devreme ca de obicei
  • Becali și ai lui își bagă iar nasul în oala Stelei. Pițurcă și Tudorel Stoica, reacție imediată: „Să-și vadă de echipa lui”
  • Alertă în Capitală. Fată de 13 ani, de cetăţenie străină, căzută de la etaj/Adolescenta, dusă la spital
  • Cazul femeii tranșate: Cum NU A FĂCUT NIMIC comisarul șef de nota 1
  • Ucrainenii nu mai au opțiuni pe câmpul de luptă. Un colaps iminent?
  • Campania Kremlinului împotriva rușilor care luptă alături de Ucraina
  • De 1 Mai, pe Litoral, unii turiști fac insolație noaptea
  • Exit mobile version