Cauta

Supermarketurile, o frână împotriva încălzirii climatice / Consumatorul, constrâns de natura ofertei

supermarket

Unul dintre cele mai mari lanțuri de hypermarketuri vinde tot și pleacă din România. Cine va prelua magazinele

Întreaga mare distribuție „constituie un obstacol în calea tranziției către o alimentație durabilă”, în special prin „incitarea la supraconsumul de carne și produse lactate”, acuză joi, Réseau Action Climat (RAC), reprezentanta în Franța a Climate Action Network – International, o rețea globală de peste 1.900 de organizații neguvernamentale de mediu.

RAC a studiat timp de un an acțiunile principalelor lanțuri de supermarketuri franceze (în ordinea cotei de piață: E.Leclerc, Carrefour, Intermarché, Système U, Auchan, Lidl, Casino, Monoprix) în ceea ce privește alimentația durabilă și clima.

Consumatorul, constrâns de natura ofertei

Rezultatul: „Dacă unele mărci se descurcă mai bine decât altele”, cea mai bine cotată fiind Carrefour, „nici una nu are un scor mai mare de 10/20”. Liderul E.Leclerc este cel mai slab cotat.

„În prezent, comercianții cu amănuntul sunt mai mult un obstacol decât un ajutor pentru tranziția alimentară și lupta împotriva schimbărilor climatice”, arată RAC în raportul său.

„Prin politicile lor de publicitate și de marketing, punând în evidență anumite produse mai degrabă decât altele, retailerii au o putere importantă”, a Benoît Granier, responsabilul pentru alimentație al rețelei.

„Avem ideea că consumatorul este suveran și liber să facă propriile alegeri, dar pe lângă constrângerile economice ale puterii sale de cumpărare, el este constrâns și de natura ofertei care îi este propusă și de strategiile de distribuție”

În special, RAC le cere comercianților cu amănuntul să nu mai promoveze produsele de origine animală sau pe bază de carne, cum ar fi nuggets, burgeri sau pizza, „cu excepția produselor ecologice și a celor cu eticheta Label Rouge” (Label Rouge este un semn al asigurării calității în Franța, care certifică că un produs „are  un set specific de caracteristici care stabilesc un nivel superior celui al unui produs similar actual”), și să promoveze o dietă mai vegetală „în special pebază de legume și alte produse proteice vegetale de bună calitate nutrițională”.

Deprecierea valorii alimentelor

De asemenea, îi îndeamnă pe comercianți să „înceteze să mai deprecieze valoarea alimentelor și să transmită ideea că alimentele sunt un element de cheltuieli care trebuie redus cât mai mult posibil pentru a consuma mai multe alte tipuri de produse”.

„Industria supermarketurilor spune că prețul corect este prețul cel mai mic, dar acest lucru duce la o depreciere a valorii alimentelor”, observă Benoît Granier, informează Le Figaro.

Cu toate acestea, sectorul privat nu este singurul pus în discuție. RAC solicită, de asemenea, autorităților publice să încurajeze și mai mult tranziția către o alimentație durabilă, în special făcând „mai accesibile din punct de vedere financiar produsele provenite din modele agricole durabile, inclusiv din agricultura ecologică”.

Acest lucru ar putea fi realizat prin creșterea venitului social minim pentru a consolida capacitatea financiară a gospodăriilor sau prin reducerea TVA-ului la fructe și legume și la produsele „ecologice și de comerț echitabil”.

Ultimele stiri

  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Boala devine un lux. Concediile medicale, taxate cu 20%
  • Riscă ani grei de închisoare după ce a semnat cu CSKA Moscova
  • Tranca-fleanca, mere acre…
  • FACIAS a obținut o victorie majoră pentru toți tinerii români: ÎCCJ obligă Guvernul să pună în aplicare Legea Tinerilor, ignorată timp de 20 de ani
  • Strategia Chinei în Golf, testată de războiul Israel-Iran
  • Exit mobile version