Cauta

Submarinele nucleare ale Rusiei. Construcția lor a atins un nivel maxim post-sovietic

Două submarine rusești, ALUNGATE de un o navă britanică de război, în Marea Nordului

Șantierul naval Sevmash, singurul din Rusia care construiește submarine cu propulsie nucleară, a înregistrat un an record în 2021. Trei submarine au fost predate forțelor navale, două au fost lansate la apă și a început construcția altor două.

 

Program accelerat, după prăbușirea URSS

Din ultimele zile ale Uniunii Sovietice, lucrătorii de la șantierul de construcții și reparații Severodvinsk nu au fost mai ocupați ca acum. Programul de modernizare al Moscovei a marinei militare din ultimul deceniu contrastează puternic cu neglijența considerabilă din anii de după dezintegrarea URSS.

În 2022 se împlinesc 10 ani de când primul submarin polivalent de a patra generație, Severodvinsk, a lansat cu succes o rachetă de croazieră Kalibr aflat în imersiune în Marea Albă. Deși au durat aproape 20 de ani pentru a finaliza construcția lui Severodvinsk, submarinele ulterioare din clasa Yasen-M sunt construite acum mai repede.

Construcția submarinului Novosibirsk, comandat la sfârșitul lui decembrie 2021, a durat 8 ani. Perioade similare de construcție se întâlnesc și pentru noile submarine cu rachete balistice din clasa Borei-A, după Yury Dolgoruky, căruia i-au trebuit 16 ani de la construcție, în 1996, până la intrarea în serviciu pentru Flota de Nord, în 2012, scrie The Moscow Times.

13 submarine, în construcție de la începutul anului

Construcția submarinului Knyaz Oleg, predat Flotei Pacificului chiar înainte de Crăciun, anul trecut, a durat 7 ani. Începând cu 1 ianuarie 2022, 13 submarine cu propulsie nucleară se află în diferite etape de construcție la șantierul Sevmash și sunt de așteptat să fie livrate marinei înainte de 2027.

În timp ce o publicitate foarte mediatizată este acordată ceremoniilor de lansare și punere în serviciu a submarinelor cu rachete balistice și a submarinelor multifuncționale, se cunosc puține lucruri despre submarinele cu scop special.

Barents Observer a raportat de mai multe ori despre Belgord, cel mai lung submarin din lume, construit pe baza clasei Oscar-II modificată. Submarinul va fi purtătorul noilor drone cu propulsie nucleară Poseidon și va avea sediul probabil cu Flota Pacificului în cursul acestui an. Alte două submarine ce pot transporta drona Poseidon sunt în prezent în construcție la șantierul Sevmash, Habarovsk și Ulianovsk.

Alte submarine neconfirmate care ar putea fi în curs de construire în anii următori sunt încă două nave din clasa Borei-A, încă două submersibile purtătoare de drone Poseidon și unul sau două mini-submarine cu destinație specială care urmează să navigheze pentru GUGI, Direcția principală a Ministerului Apărării pentru cercetări la mare adâncime.

Lucrările de proiectare pentru submarinele cu propulsie nucleară de generația a cincea (clasa Husky), ar fi în curs de desfășurare, dar până acum nu au fost semnate contracte.

Pe lângă noile submarine, șantierul Sevmash lucrează la repararea și modernizarea crucișătorului cu propulsie nucleară Admiral Nakhimov (clasa Kirov). Inițial pusă în funcțiune în Marina Sovietică în 1988, nava a fost rareori dislocată pe mare și se află la Severodvinsk de 23 de ani. Dacă nu sunt anunțate alte întârzieri, crucișătorul va fi pus în serviciu pentru Flota Nordului în 2023.

 

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • E oficial. Ursula a dat undă verde pentru importurile din Ucraina până în 2025
  • Gabriela Firea, a doua scrisoare deschisă către Nicușor Dan: „Domnule primar, sunteți serios?”
  • Real Madrid, regina Europei
  • Reputația Americii, în pumnii lui Trump
  • Politica de condamnare. Cum va juca Biden cartea vinovăției lui Trump?
  • Burse, cluburi, suporteri. Cât de rentabile sunt acțiunile în fotbal?
  • Băncile globale trag alarma: reglementările ecologice, un nou tip de risc imobiliar
  • Întâlnire de gradul 3!
  • Summitul lui Zelenski, mult zgomot pentru nimic?
  • Exit mobile version