Cauta

Cel mai mare retailer din Europa nu dă doi bani pe analiști. „Scumpirile i-au făcut pe oameni zgârciți, vor cumpăra doar ce-i mai ieftin”

Cel mai mare retailer din Europa nu dă doi bani pe analiști. „Scumpirile i-au făcut pe oameni zgârciți, vor cumpăra doar ce-i mai ieftin” - Ziarul National

Cel mai mare retailer din Europa nu dă doi bani pe analiști. „Scumpirile i-au făcut pe oameni zgârciți, vor cumpăra ce-i mai ieftin” / Foto: printscreen

Consumatorii din Franța atenți și conștienți de costuri renunță la pește, cumpără carne mai ieftină și refuză alimentele organice pentru a economisi bani la cumpărături, a declarat marți șeful celui mai mare retailer de produse alimentare din Europa.

Directorul general al Carrefour, Alexandre Bompard, a declarat că dezbaterile economiștilor despre momentul în care inflația va atinge punctul maxim sunt inutile, iar ceea ce contează este noua abordare a consumatorilor, care încep să economisească bani la cumpărături.

„Aleg cele mai mici prețuri”

„Fac alegeri în favoarea celor mai mici prețuri, a vânzărilor. Nu vor cumpăra carne de vită, ci cea mai ieftină carne de porc; nu vor cumpăra pește, nu vor cumpăra produse organice”, a spus Bompard.

„Acest fenomen este aici, este profund și a luat amploare în ultimele săptămâni”, a spus el la o masă rotundă din cadrul conferinței anuale a federației patronale franceze Medef, cea mai mare din țară, informează U.S. News. El a spus că Carrefour și concurenții săi din industria alimentară s-au adaptat la noua mentalitate frugală prin campanii promoționale de înghețare a prețurilor la o serie de produse de zi cu zi.

Inflația a crescut la niveluri record în economiile majore în ultimul an, la început din cauza lanțurilor de aprovizionare tensionate de după Covid-19 și, mai recent, din cauza creșterii galopante a prețurilor la energie după invazia Rusiei în Ucraina.

Inflația pe piața de origine a Carrefour, Franța, a ajuns la 6,8% în iulie, cea mai mare rată de când Franța a început să utilizeze metodologia Uniunii Europene pentru calcularea datelor, la începutul anilor 1990.

Franța a transferat costul inflației ridicate pe umerii consumatorilor mai puțin agresiv decât alte țări din zona euro prin plafonarea prețurilor la gaze și electricitate și prin creșterea veniturilor, prin majorări salariale pentru funcționarii publici și pensionari și prin subvenții pentru cei săraci.

Cu toate acestea, astfel de măsuri nu i-au împiedicat pe consumatori să își schimbe obiceiurile de cumpărare. „În ultimele luni, sunt mult mai atentă la ceea ce cheltui în magazine. Înainte nu aveam obiceiul să mă uit la prețurile de pe rafturi”, a declarat Morgane Lanoue, o fostă balerină în vârstă de 30 de ani, în fața unuisupermarket Carrefour din Paris. „Chiar și prețul unei baghete pe care o cumpăr lângă casă a crescut, e dureros”, a adăugat ea.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Lukoil: retragerea discretă a lui Leonid Fedun după trei decenii în industrie
  • Ministerul Finanțelor, acuzat că a majorat inutil costurile datoriei publice
  • Vehiculele hibride și electrice revitalizează sectorul auto european
  • Cine va câștiga cursa robotaxi de un trilion de dolari?
  • Zona în care grindina cât oul de struţ a lovit puternic. Peste 95.000 de locuințe au rămas fără curent: „Furtuni severe sunt așteptate în continuare”
  • România și războiul, MApN-ul și drona
  • Zeci de mii de bugetari, amenințați că vor fi concediați înainte de Sărbători! Nu vor fi daţi direct afară, dar Guvernul a găsit altă variantă
  • Inspectorii ANAF denunță mascarada controalelor la marii contribuabili. Sunt făcute de ochii lumii
  • UPDATE Explozie puternică la un bloc din Buftea. Sunt patru victime / Risc de prăbușire
  • Exit mobile version