Cauta

Britanicii fac un 4×4 electric cu autonomie de 7.000 km, fără încărcare

Britanicii fac un 4x4 electric cu autonomie de 7.000 km, fără încărcare

Destinate mai întâi șoferilor din orașe care nu au nevoie nici de o rază lungă de acțiune, nici de o putere excesivă, vehiculele electrice se îndreaptă spre un public nou pe măsură ce performanțele lor se îmbunătățesc.

SUV, 4×4, pick-up și chiar „muscle cars”, practic toate tipurile de mașini au acum omologul lor electric. Dar propunerea start-up-ului englez Fering este probabil cea mai ambițioasă dintre toate.

Baterii de litiu-titanat-oxid

Compania a creat astfel Fering Pioneer, un vehicul tot-teren conceput să funcționeze în cele mai extreme condiții din întreaga lume. Dar cea mai spectaculoasă promisiune a celor de la Fering este că mașina va putea funcționa cu baterii 7.000 km, fără a fi nevoie să se oprească pentru a se reîncărca.

Cheia unei astfel de performanțe este că Pioneer nu folosește o baterie litiu-ion, ca aproape toate vehiculele electrice, ci o baterie litiu-titanat-oxid (LTO). Spre deosebire de cele de litiu-ion, aceste baterii pot rezista la temperaturi extreme cuprinse între 60 și -40 grade Celsius, explică New Atlas. De asemenea, au o autonomie mai mare și un timp de încărcare mai rapid.

Accelarator de autonomie

Din păcate, există un truc: de fapt, nu aceste baterii îi oferă lui  Pioneer această uriașă autonomie, deoarece modelele LTO stochează mult mai puțină energie pe kilogram echivalentul lor litiu-ion, scrie Slate.

În realitate, Pioneer poate rula doar 80 de kilometri folosind doar bateria sa electrică. Energia necesară pentru restul de 6.950 km provine din mai multe rezervoare, plasate în structura șasiului, care alimentează un motor convențional care funcționează cu biocombustibil.

Totuși, asta nu face din Pioneer o mașină hibridă. Motorul pe combustibil nu este conectat la roți: doar reîncarcă bateria, care singură propulsează vehiculul. Bateria este astfel alimentată continuu, fără a fi nevoie ca mașina să se oprească pentru a se reîncărca.

Datorită acestui sistem, motorul pe combustibil nu are nevoie de atât de multă putere ca cea a unui vehicul off-road convențional. Este astfel mai mic, mai puțin greu și din punct de vedere energetic mult mai eficient decât modele 4×4 pe benzină.

Un prototip a fost deja construit de Fering și este supus unei serii de teste. Start-up-ul vizează începutul producției de serie în 2022. Rămâne să găsească cumpărători.

 

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • România, Valea plângerii în Europa
  • Bulgarii, mai deștepți ca noi. Nu au liberalizat piața energiei și nu se grăbesc cu tranziția verde
  • Incertitudine politică și dezacorduri. Va reporni motorul franco-german?
  • Mirosul de marijuana i-a exasperat pe sportivi la US Open. “Bârlogul lui Snoop Dogg”
  • Tunuri de milioane de euro la Transelectrica. Nimeni nu răspunde!
  • Antrenorul lui Manchester United, sabotat de proprii jucători!?
  • Pedepse pentru vaping: biciuire și închisoare. Atenție, turiști!
  • Back to School 2025: bugetul părinților ajunge la 2.500 lei, cumpărăturile planificate înlocuiesc achizițiile impulsive
  • Austeritatea intră cu bocancii și în spitale. Internările pacienților, restricționate drastic
  • Exit mobile version