Cauta

Alegătorii americani, extrem de îngrijorați că Big Tech poate răsturna alegerile

Alegătorii americani, extrem de îngrijorați că Big Tech poate răsturna alegerile

Majoritatea alegătorilor americani sunt îngrijorați de faptul că marile companii tehnologice devin prea puternice și ar putea influența rezultatele alegerilor în favoarea candidaților preferați.

Potrivit unui sondaj realizat de celebrul analist politic American Scott Rasmussen, 78% dintre alegători consideră că „marile companii tech precum Twitter, Facebook și Google ar putea schimba rezultatele alegerilor în beneficiul candidatului lor preferat”. Doar 10% au considerat că această posibilitate este puțin probabilă.

Democrații și republicanii, la unison

Aproape jumătate dintre alegători (47%) consideră că este „foarte probabil” ca aceste companii să răstoarne alegerile, în timp ce doar 3% spun că „nu este deloc probabil”.

Ceea ce este cu adevărat interesant este că nu există o diviziune partizană pe această temă. 82% dintre republicani și 82% dintre democrați spun că Big Tech ar putea răsturna alegerile, scrie Tribuna US.

Când republicanii și democrații abia cad de acord asupra vreunei teme în aceste zile, este important să vedem că percepția influenței Big Tech asupra politicii depășește diviziunea partizană – și asta face ca această temă să fie extrem de importantă.

Cine scrie algoritmii are monopolul

Oamenii se informează foarte des de pe rețelele de socializare, iar marii giganți ai rețelelor sociale sunt conduși de liberali. Ei sunt cei care scriu algoritmii care determină ce articole vedem. Ei sunt cei care cenzurează conținutul considerat dezinformator. La fel, tot ei decid cine este interzis pentru că devine prea influent.

Deoarece Facebook folosește zecile de milioane de raportări ale utilizatorilor ce semnalează conținut ofensator pentru a-și instrui algoritmii, o parte a părtinirii politice a sistemului ar putea reflecta vocile care se aud mai puternic.

Ce pot face conservatorii

Dacă conservatorii nu se implică activ în semnalarea conținutului, atunci nu înclină balanța în baza de date, iar opiniile lor nu vor fi reflectate de acești algoritmi.

Un lucru pe care conservatorii l-ar putea face – ar fi foarte interesant de văzut în ce măsură funcționează acest lucru pe Facebook – este ca atunci când văd ceva despre care știu că ar fi semnalat dacă situația ar fi inversată, să îl semnaleze ca ofensator.

Este foarte posibil ca algoritmii de pe site-urile de socializare să învețe că discursul de stânga este ofensator și să schimbe modul în care conținutul este semnalat. Ar fi un experiment social interesant.

 

 

Ultimele stiri

  • Mintea ta trăiește în viitor cu 80 ms: ce este intuiția
  • Intervențiile stomatologice cu anestezie generală, mutate în spitalele publice, după moartea fetiței de doi ani la o clinică din București
  • ASF a publicat noile tarife de referință RCA. Cât vor costa polițele anul viitor
  • Schimbări mari la WhatsApp. Aplicaţia de mesagerie îţi va permite să-ţi rezervi numele de utilizator, acelaşi pe care îl foloseşti la Facebook şi Instagram
  • „Lista neagră” a lui Bolojan. MAI, Sănătatea și Educația nu mai scapă de concedieri în 2026
  • Știai că durerile de spate pot fi cauzate de emoții reprimate, nu doar de postură?
  • O româncă răpită a trăit un coșmar în Italia! Doi bărbaţi au obligat-o să se prostitueze, după ce au drogat-o! Cum a scăpat femeia
  • Primăriile din România nu se uită la bani când vine vorba de decorațiunile de Crăciun. Bugete generoase pentru bucuria cetăţenilor
  • Cât costă un kilogram de care de porc înainte de Crăciunul 2025. La micii crescători e mult mai ieftin decât în supermarketuri
  • Horoscop 15 noiembrie. Energiile se mișcă rapid, iar ziua aduce lecții utile și oportunități de progres
  • Exit mobile version