Odată cu creșterea prețurilor la energie, accelerată de războiul din Ucraina, epoca biletelor de avion la preț redus de 10 euro sau mai puțin s-a încheiat, avertizează șeful companiei aeriene low-cost Ryanair, Michael O’Leary.
„Nu cred că vor mai exista bilete de zece euro, pentru că prețul petrolului este mult mai mare de când Rusia a invadat Ucraina. Promoțiile noastre cu adevărat ieftine (…), nu cred că vom mai vedea aceste tarife timp de câțiva ani”, a declarat el joi la BBC Radio 4.
Noile prețuri ar putea submina cererea
Potrivit lui O’Leary, prețul mediu al biletelor la Ryanair va crește cu aproximativ 10 euro, ajungând la aproximativ 50 de euro pe călătorie în următorii cinci ani.
Acest lucru, având în vedere structura tarifară a companiilor aeriene low-cost, cu multe suprataxe, în special pentru bagaje, ar putea duce rapid costul total al unei călătorii dus-întors la câteva sute de euro sau lire sterline și ar putea submina cererea, scrie Boursorama.
Creșterea bruscă a prețului petrolului din ultimul an (+36% pentru țițeiul Brent cotat la Londra) afectează în mod deosebit costurile companiilor aeriene low-cost în comparație cu cele ale transportatorilor tradiționali, dar pune presiune și asupra bugetelor gospodăriilor.
Facturile anuale la energie vor crește cu câteva mii de lire în medie pe gospodărie în următoarele luni în Marea Britanie, unde inflația ar putea depăși 13% până în octombrie, potrivit Băncii Angliei.
Confruntate cu creșteri de prețuri care erodează puterea de cumpărare a britanicilor, grevele se înmulțesc în țară și afectează și sectorul transportului aerian: personalul de securitate de pe aeroportul Leeds Bradford (nordul Angliei) a anunțat miercuri seara o grevă la sfârșitul lunii august din cauza salariilor, care promite să perturbe întoarcerea în vacanță.
Cu toate acestea, Michael O’Leary crede că cererea de călătorii cu avionul va rămâne puternică și că transportatorii low-cost vor putea face față constrângerilor bugetare ale consumatorilor. De asemenea, el s-a revoltat joi împotriva Brexitului, care a redus drastic accesul în Marea Britanie pentru lucrătorii europeni, care aveau anterior sute de mii de locuri de muncă.