Cauta

Pistele pentru biciclete din Bucuresti sunt ilegale. Vezi de ce!

Utilizarea pistelor pentru biciclete, in forma in care sunt acum proiectate, avizate si executate, obliga biciclistii sa incalce legea pe toate pistele din Bucuresti. Este concluzia pe care a tras-o un ONG in urma mai multor analize in teren. Pentru a reglementa situatia, ONG-ul cere desfiintarea actualelor piste pentru biciclete din Bucuresti, dar pastrarea traseelor sub forma trotuarelor cu acces comun pentru pietoni si biciclisti, acolo unde este posibil.

Potrivit Codului Rutier, „participantii la trafic sunt obligati sa anunte administratorul drumului public ori cea mai apropiata unitate de politie atunci cand au cunostinta despre existenta pe drum a unui obstacol sau a oricarei alte situatii periculoase pentru fluenta si siguranta circulatiei”. Textul legii face referire inclusiv la biciclisti si conducatori de mopede. Plecand de la faptul ca majoritatea dintre acestea sunt blocate de multe ori de banci, gropi, masini sau terase, ori sunt discontinue, cei de la Organizatia pentru Promovarea Transportului Alternativ in Romania(OPTAR) trag un semnal de alarma cu privire la situatia creata, mai ales ca textul de lege face referire la „ocrotirea vietii, integritatii corporale si a sanatatii persoanelor participante la trafic sau aflate in zona drumului public”.

Practic in acest moment, potrivit legii, mopedele si bicicletele sunt obligate sa circule pe trotuare, acolo unde sunt trasate piste speciale.

In Capitala, pistele pentru biciclisti aduna 140 de kilometri, potrivit Administratiei Strazilor din cadrul Primariei Generale. „Prin parcurgerea acestora, din primul moment este clar faptul ca se incalca cel mai elementar principiu al fluiditatii traficului: manevrele de depasire sunt imposibile, daca vrei sa respecti legea. Asa cum sunt materializate, indiferent ca este vina proiectantului, a executantului, a Politiei care a avizat lucrarile sau a administratorului de drum care a receptionat lucrarile, pistele nu sunt utilizabile”, explica pentru B365.ro repezentantul OPTAR, Marian Ivan.

In cazul in care biciclistii aleg sa nu efectueze depasiri, pistele pentru biciclete sunt inutilizabile. Situatiile contravin Dispozitiilor Generale din Codul Rutier, art.1, alin (2): „dispozitiile prevazute in prezenta ordonanta de urgenta au ca scop asigurarea desfasurarii fluente si in siguranta a circulatiei pe drumurile publice”.
In consecinta, sustine acesta, pentru a putea utiliza respectivele piste, biciclistii si utilizatorii de mopede au doua alternative: fie incalca legea si parasesc pista in timpul manevrelor, fie, incercand sa respecte legea, pun in pericol viata lor si a celor din jur.
In Bucuresti, avizarea pistelor pentru biciclete exclusiv pe trotuare, aplicand latimea minima de un metru pentru o banda si un sens de circulatie, au facut ca aceste investitii costisitoare sa fie inutile.

Ultimele stiri

  • Postecoglou obligat să-l titularizeze pe Drăgușin?
  • Leguma ideală cu ajutorul căreia se pot vopsi ouăle de Paște. „O sursă bună de pigmenți roșii și galbeni”/La ce să fiți atenți când cumpărați vopsea din magazine
  • Alege ce cumperi: mielul de Paşte 2024 sau un kilogram de cireşe? Ambele sunt aproape imposibil de achiziţionat. Au preţuri prohibitive!
  • Teribilism fără margini. Tânăr filmat când era tras de o mașină, pe o saltea/Imaginile, în atenția polițiștilor – VIDEO
  • Telefoanele de urgență de pe autostradă au ajuns piese de muzeu. De ce e bine să te bazezi numai pe telefonul mobil, pe străzile din România
  • Cum se ţine postul negru în Vinerea Mare 2024. Rugăciunea pe care e bine să o rostești
  • Ce pensie va încasa Klaus Iohannis peste doar câteva luni. Românii care au muncit o viaţă întreagă doar visează la o astfel de „recompensă”
  • Prima noapte de distracţie la Mamaia, în sezonul estival 2024. Cum au petrecut tinerii în cluburile de fiţe
  • Bilanț cumplit după surparea unei autostrăzi, în China. Numărul morților a crescut la 36/Sunt zeci de răniți
  • Tradiţii şi obiceiuri de Joia Mare, înainte de Paştele 2024. De ce nu se lucrează în această zi
  • Exit mobile version