O “autobahn” in care camioanele circula pe un sistem similar celui folosit de troleibuze este noua provocare a Germaniei in dezvoltarea transporturilor ecologice.
Noul sistem pentru camioane hibride diesel-electrice este testat pe o intindere de cinci kilometri intre Frankfurt si Darmstadt. Camioanele au montate pantografe si primesc curent printr-o retea de cabluri electrice sustinute de stalpi montati pe marginea autostrazii. Intre reteaua electrica si camioane va exista un schimb de energie in ambele sensuri, vehiculele vor trimite in retea energia produsa in timpul franarii. De obicei 10% din cele aproximativ 135.000 de vehicule ce calatoresc pe aceasta autostrada sunt camioane grele, insa guvernul incurajeaza transportatorii sa foloseasca energia electrica in locul combustibilor fosili. Un sistem similar a fost lansat in Suedia in 2016, pe o distanta de 2 km a autostrazii E16 in apropiere de orasul Gavle, la nord de Stockholm, au circulat doua camioane diesel-hibrid produse de Scania si adaptate in parteneriat cu Siemens. Ambele tari experimenteaza rentabilitatea extinderii acestui tip de transport. Suedia este una dintre cele cateva tari europene, printre care se numara Norvegia si Olanda care si-au propus ca majoritatea vehiculelor care ruleaza pe strazile lor sa ajunga la un nivel de emisii zero pana in 2030.