Cauta

Declarații năucitoare! „Nu sunt sărac”! Directorul CFR Călători: Am venituri de 11.000 de euro pe lună/Ce salariu are şi cât spune că primește CHIRIE din DUBAI

Directorul General al CFR Călători,Traian Preoteasa - sursa foto: CFR Călători/Facebook

Declarații cel puțin surprinzătoare vin de la șeful CFR Călători, în contextul în care se vorbește despre riscul ca această companie să intre în incapacitate de plată. E vorba despre detalii ce țin de veniturile lunare ale directorului CFR Călători. „Nu sunt sărac” – a spus acesta, cu subiect și predicat, joi, 19 iunie, într-o conferință de presă în care a venit cu lămuriri în privința salariului său și a încasărilor lunare din chirii.

Directorul CFR Călători, Traian Preoteasa, a afirmat că are venituri de 11.000 de euro pe lună.

Și a precizat că de la CFR Călători câştigă 5.500 de euro la care se adaugă şi chiria pe care o primeşte în Dubai, de 3.500 de euro, la care se adaugă chiria dintr-o altă proprietate închiriată în ţară, potrivit news.ro. În opinia lui Preoteasa, nu este normal ca un ministru să aibă un salariu de 13.000 de lei pe lună, acesta fiind de părere că nu poţi conduce o scară de bloc cu aceşti bani, dar o ţară.

Traian Preoteasa a fost întrebat, joi, într-o conferinţă de presă, despre declaraţia sa de avere şi cum îşi permite ca din venituri de 5.000 de euro lunar să achite o rată lunară pentru un apartament în Dubai.

Preoteasa: „Nu sunt sărac!”

Așa a ajuns șeful de la CFR Călători să detalieze veniturile sale lunare și să dea explicații despre proprietatea din Dubai – pe care o ține în chirie.

În concepţia unora probabil angajaţii statului trebuie să fie săraci lipiţi pământului. Nu sunt sărac. Nu am 5.000 de euro pe lună, am 4.000 de euro numai pe chiria din Dubai. Am peste 11.000 de euro pe lună. (…) Dacă luaţi veniturile, am peste 11.000 de euro pe lună şi nu plătesc nicio rată. Este un contract de vânzare-cumpărare, care este suma totală a apartamentului. Plăteşti o taxă de rezervare, după care într-un cont escrow plăteşti rate la an, nu la lună, nu există rată lunară şi se trag bani în funcţie de realizările constructorului.

Primul apartament este terminat, s-a plătit în decurs de cinci ani şi mai are o componentă contractul din Dubai, plăteşti jumătate şi jumătate după ce iei cheia, care se plăteşte singur din chirie. Nu plătesc niciun leu rată în Dubai”, a explicat Traian Preoteasa, conform sursei citate.

Dialogul cu reprezentanții presei, pe acest subiect, nu s-a încheiat însă aici. Au urmat și alte întrebări, la care răspunsurile au fost în mare măsură aceeași notă – surprinzătoare.

Ce înseamnă angajat al statului? Trebuie să mor de foame?”, a replicat directorul CFR Călători când a fost întrebat cum şi-a permis al doilea apartament în Dubai într-o zonă exclusivistă, având în vedere că este angajat al statului.

El a mai fost întrebat şi cum a realizat aceste investiţii în condiţiile în care CFR Călători riscă să intre în incapacitate de plată.

Care e legătura este între incapacitatea de plată a CFR Călători şi apartamentele mele din Dubai? (…) Aveţi veniturile mele în declaraţia de avere”, a răspuns Traian Preoteasa.

„Mai am o chirie în România”

„Am 5500 de euro de la CFR Călători, sunt membru CA, nu primesc indemnizaţia CA, 3500 de lei indemnizaţie de la Metrorex, în Consiliul de Administraţie, deci vreo 600 de euro. 3500 chiria din Dubai şi mai am o chirie în România, tot cu 600 de euro. Deci 10.800, 11.000 de euro”, a declarat Traian Preoteasa, întrebat fiind dacă poate defalca venitul său de 11.000 de euro pe lună.

Pe de altă parte, presa a vrut să afle de la oficialul companiei dacă este mai greu să conduci CFR Călători decât România, având în vedere că veniturile sale de la CFR Călători în 2025 sunt egale cu salariul preşedintelui României.

Preoteasa a replicat spunând că salariul președintelui ar trebui să fie de zece ori mai mare și a adus în discuție și salariul premierului și al unui ministru. Nu oricum, ci comparându-le cu veniturile lunare ale unui șofer din Dubai.

Asta e deja o glumă. Eu nu am nicio vină că preşedintele are un salariu care ar trebui să fie de zece ori mai mare. Am înţeles că salariul ministrului este de 13.000 de lei pe lună. Nu poţi să conduci nişte ministere, şi sunt 15-20 de oameni în România, să le dai 13.000 de lei. Nu este vina noastră că preşedintele nu are 100.000 de euro.

Când m-am dus în Dubai să le spun ce salariu am, mi-au spus ”din ce ţară africană” vin. Şi am spus că 5.000 de euro are premierul. Evident că m-am simţit prost. Dar asta e realitatea. (…) Nu poţi să conduci o scară de bloc cu 13.000 de lei, dar o ţară? Sunt foarte de acord ca preşedintele să aibă 100.000 de euro cel puţin pe lună net. Un şofer în Dubai are 9.000 de euro pe lună”, a mai afirmat Traian Preoteasa.

Sursa citată menționează că, potrivit declaraţiei de avere, Preoteasa a avut în 2024 venituri de aproape 290.000 ca director al CFR Călători, 37524 de lei ca membru în CA al Metrorex şi 32.076 de lei şi 120.000 de dirhami (echivalentul a peste 28.000 de euro) din chirii, el având un apartament de 70 de metri pătraţi în Dubai.

Sindicaliștii CFR Călători amenință cu greva generală

Declarațiile lui Preoteasa apar la doar câteva zile după ce sindicaliștii de la CFR Călători au avertizat că sunt pregătiți să declanșeze greva generală. Aflați în cele ce urmează informații de context:

„Deși anul acesta ar fi trebuit să intre pe profit, CFR Călători este la un pas de a-și anula jumătate din trenuri din cauza unui sabotaj deliberat al statului român. Întârzierea nepermisă în aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli a fost urmată de un refuz al Autorității de Reformă Feroviară de a emite actul adițional pentru compensația majorată. Consecința a fost imposibilitatea efectuării reparațiilor pentru locomotive și vagoane, acumularea de datorii la furnizorii de motorină și o tărăgănare a negocierilor privind Contractul Colectiv de Muncă.

Conducerea CFR Călători a fost nevoită să anuleze, la începutul acestui an, 244 de trenuri pentru a reuși să se încadreze în bugetul aprobat și să aibă și o marjă de profit. Compensația de 30 lei pe tren km fusese majorată la 47 lei pe tren km, însă totul a rămas doar pe hârtie.

Potrivit Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari din România (FSTFR), Hotărârea de Guvern pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli a fost amânată nepermis de mult, pe motiv că două firme private contestaseră împărțirea compensației tot către firmele private, fără să aibă legătură cu CFR Călători. Cu toate acestea, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a întârziat emiterea filei de buget cu aceste compensații. După ce, în sfârșit, fila a fost emisă și Hotărârea de Guvern adoptată, CFR Călători s-a lovit de un nou blocaj, dat fiind că ARF refuză să emită actul adițional pentru compensație, ceea ce face ca, de 6 luni, compania feroviară să primească vechea compensație, de 30 de lei, cu consecințe catastrofale.”

Citiți mai multe AICI, în materialul semnat de Claudia Marcu: „Fierbe CFR Călători. Sindicaliștii amenință cu greva generală” 

Citiți și: Miza trenurilor anulate de CFR Călători este profitul. Pentru privați, bineînțeles

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • 2025, anul nefast al pieței de lux?
  • Supermașinile electrice, jucării inutile
  • Gaura din buget, acoperită cu bani de la fraieri. Adică de la noi
  • Mesajul României e clar. Nu poate să reducă taxele la energie
  • Misiune dificilă pentru europeni: discuții nucleare cu Iranul
  • Schemă de jaf din bugetul statului. Firmele achiziționau masă lemnoasă de la Romsilva și își declarau falimentul
  • Euro global, iluzia Christinei Lagarde
  • Tăietorul de posturi: Mark Rutte ”face un DOGE în NATO”
  • Raul Babi, poliglotul român premiat de case nobiliare, finalist în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României” a Fundației Dan Voiculescu
  • Exit mobile version