Cauta

Bugatti n-are treabă cu criza

Toţi producătorii auto au început să lanseze modele hibride sau electrice, însă exclusivistul constructor francez se ţine departe de această “modă” şi rămâne fidel modelelor supersportive cu motoare pe benzină.

„Anul 2019 a fost unul excelent pentru Bugatti, cel mai bun de după 1998 în termeni de cifră de afaceri, livrări şi rezultate”, spune CEO-ul Stephan Winkelmann. În total, 81 de automobile au ieşit de pe porţile atelierului de la Molsheim (în apropiere de Strasbourg), cele 450 de exemplare din modelul Chiron care sunt în circulaţie sau în producţie (la un preţ de 2,5 milioane euro pe bucată, fără taxe) şi cele 40 de exemplare din modelul următor Divo (la un preţ de cinci milioane euro pe bucată) şi-au găsit deja cumpărător.

În prezent, există mai puțin de 700 de Bugatti în circulație în lume şi sunt destul de rare pe şosele pentru că proprietarul unui astfel de automobil deține în medie alte … 42 de mașini. Prin urmare, parcurge în general aproape 1.200 de kilometri pe an – cât să poluezi în contextul ăsta ? Pentru moment nu este avut în vedere un Bugatti electric sau hibrid. Pentru următorii zece ani, doar motorul W16  (1500 CP) este la înălţimea emoţiile şi pasiunilor aşteptate de clienţii hypercarurilor noastre. W16 este cel mai bun motor posibil”, precizează Winkelmann. Totuşi, constructorul care face parte din grupul Volkswagen vrea să dea un exemplu în materie de mediu. Ţinând cont de producţia sa mică, marca de la Molsheim este în măsură să compenseze în totalitate emisiile sale de CO2:  a demarat diferite acţiuni precum achiziţionarea de parcele din pădurea amazoniană pentru a evita defrişarea şi replantarea a peste 4.000 de arbori în pădurile devastate de insecte în Alsacia. Uzina a trecut de asemenea la biogaz şi electricitate verde.  Pe de altă parte, piaţa auto din Uniunea Europeană ar urma să înregistreze o contracţie de 2% în 2020, acesta fiind primul declin după şase ani consecutivi de creştere, a avertizat  Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). În aceste condiţii, constructorii auto cer decidenţilor politici să creeze condiţiile favorabile pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră ale vehiculelor dar să păstreze şi competitivitatea industriei.

Ultimele stiri

  • Incident înspăimântător în Capitală! Brațul unei macarale a căzut peste o mașină parcată
  • Pandemia a trecut, „sechelele” rămân! AstraZeneca recunoaște că vaccinul său are un efect secundar grav
  • Sebastian Burduja îl critică pe Nicușor Dan pentru refuzul de a avea o debatere: „E o lipsă de respect”
  • Veste despre recalcularea pensiilor, de la cel mai înalt nivel. Ce s-a întâmplat cu 99,9% dintre dosare
  • Comunicat de presă Comuna RADOVAN
  • Europenii au mai mult timp, iar americanii mai mulți bani
  • De ce vrea Macron să dea bombe nucleare Uniunii Europene
  • Țeapă sub nasul inspectorilor ANAF. Firmele și-au șters, din pix, taxele și impozitele
  • VIDEO. Imagini cu deszăpezirea pe Transfăgărășan. Drumul ar putea fi redeschis mai devreme ca de obicei
  • Becali și ai lui își bagă iar nasul în oala Stelei. Pițurcă și Tudorel Stoica, reacție imediată: „Să-și vadă de echipa lui”
  • Exit mobile version