Cauta

„Nu am mai văzut niciodată livrări mai mici”. Consumatorii s-au plictisit de smartphone-uri!

Livrările globale de smartphone-uri au scăzut drastic în al patrulea trimestru din 2022 – de obicei o perioadă importantă pentru cumpărăturile de sărbători – datorită cererii scăzute a consumatorilor și slăbiciunii macroeconomice, potrivit firmei de cercetare de piață IDC.

Firmele de electronice au livrat 300,3 milioane de smartphone-uri în trimestrul octombrie-decembrie, o scădere de 18,3% față de anul trecut.

În total, în 2022 au fost livrate 1,21 miliarde de smartphone-uri, ceea ce reprezintă cel mai mic total anual de livrări din 2013 încoace, „din cauza cererii semnificativ diminuate a consumatorilor, a inflației și a incertitudinilor economice”, se arată în raport.

„Nu am mai văzut niciodată livrări mai mici. Cererea  slăbită și stocurile ridicate au determinat furnizorii să le  reducă drastic”, a declarat Nabila Popal, director de cercetare la IDC.

Marii producători „au încheiat dificil anul” și asta pune în mare pericol redresarea de 2,8% așteptată pentru 2023, cu un risc puternic de “scădere a prognozei”.

Apple și-a menținut poziția de producător numărul unu de smartphone-uri din lume. Gigantul tehnologic american a livrat 72,3 milioane de iPhone-uri în trimestrul al patrulea, în scădere cu 14,9% față de anul trecut. Apple a avut o cotă de piață de 24,1%. Declinul a venit deși compania a lansat cele mai recente modele ale sale – seria iPhone 14 – înainte de trimestrul crucial al sărbătorilor.

Samsung a înregistrat o scădere a livrărilor de 15,6% în ritm anual, la 58,2 milioane de unități. Nu a lansat un smartphone emblematic nou pentru trimestrul al patrulea, dar organizează un eveniment pe 1 februarie, în cadrul căruia este posibil să prezinte noul său dispozitiv.

Producătorul chinez de electronice Xiaomi, care s-a clasat pe locul al treilea, a livrat 33,2 milioane de unități, în scădere cu 26,3% față de anul trecut.

Acesta a fost cel mai mare declin dintre primii cinci jucători de pe piața smartphone-urilor, care includ Oppo și Vivo.

2023 se prefigurează a fi un an de „prudență”, deoarece furnizorii își vor regândi portofoliul de dispozitive, spune Anthony Scarsella, analist la IDC.

Chiar și cu redeschiderea economică a Chinei, observatorii de pe piață sunt sceptici: inflația, un posibil scenariu de recesiune globală și tensiunile geopolitice își vor pune amprenta pe vânzările de telefoane inteligente până la sfârșitul acestui an.

Ultimele stiri

  • Europenii au mai mult timp, iar americanii mai mulți bani
  • De ce vrea Macron să dea bombe nucleare Uniunii Europene
  • Țeapă sub nasul inspectorilor ANAF. Firmele și-au șters, din pix, taxele și impozitele
  • VIDEO. Imagini cu deszăpezirea pe Transfăgărășan. Drumul ar putea fi redeschis mai devreme ca de obicei
  • Becali și ai lui își bagă iar nasul în oala Stelei. Pițurcă și Tudorel Stoica, reacție imediată: „Să-și vadă de echipa lui”
  • Alertă în Capitală. Fată de 13 ani, de cetăţenie străină, căzută de la etaj/Adolescenta, dusă la spital
  • Cazul femeii tranșate: Cum NU A FĂCUT NIMIC comisarul șef de nota 1
  • Ucrainenii nu mai au opțiuni pe câmpul de luptă. Un colaps iminent?
  • Campania Kremlinului împotriva rușilor care luptă alături de Ucraina
  • De 1 Mai, pe Litoral, unii turiști fac insolație noaptea
  • Exit mobile version