Cauta

Raed mai rupe o ”halca” din MAI!

Agitatie la limita disperarii zilele acestea pe ”culoarele” care duc la varful Ministerului de Interne, fiind facute eforturi ”logistice” si de resurse umane considerabile pentru a se trece prin ”furcile caudine” ale semnaturilor si avizelor necesare o decizie care se incearca a fi trecuta ”pe burta” ca sa se trezeasca apoi toata lumea cu ea deja in vigoare. Dar nu, nu este vorba despre numirea vreunui secretar de stat pe probleme internationale sau barem de cel pentru relatia cu Parlamentul, desi mai sunt doar cateva zile pana cand Romania va prelua Presedintia Consiliului Europei si Carmen Dan se va afla intr-o postura cel putin jenanta. Asta ca sa nu mai vorbim ca toata lumea se roaga doar ca ”minunea” sa dureze cat mai mult, cu toate ca este greu de asteptat ca in urmatoarele sase luni sa nu se intample niciun incident, fie el unul cat de minor, prin care comisarii europeni sa nu afle si sa nu-si puna mainile in cap ca, in ciuda angajamentelor luate si a asigurarilor date de Guvernul Romaniei, ”vaful de lance” al coordonarii Presedintiei, nimeni altul decat Ministerul Afacerilor Interne, nici macar nu are vreun secretar de stat desemnat sa se ocupe de aceste aspecte!

Capii MAI ii maresc zestrea lui Raed Arafat in ciuda opozitiei inspectorului general Marius Burtan

Insa in ciuda acestei situatii de-a dreptul hilare, grija unora de la varful Ministerului de Interne este cu totul alta.

Comandorul Marius Burtan

Si anume ca, in ”debandada” Sarbatorilor de Iarna, secretarului de stat Raed Arafat sa i se mai aloce in coordonare inca o structura, de aceasta data fiind vizat chiar un intreg Inspectorat General! Este vorba despre Inspectoratul General de Aviatie al MAI, pentru care sunt deja facute hartiile in vederea ”absorbtiei” de catre Departamentul pentru Situatii  de Urgenta si intrarea astfel direct in sfera de influenta  totala a ”doctorului”. Si cu toate ca in ciuda avertismentelor noastre ca ”asediul” la Aviatia Internelor s-ar putea lasa oricand cu niscai ”decapari”, actele au fost deja perfectate. Numai ca, probabil simtind ”pericolul penal” care pluteste in aer in jurul acestei cel putin controversate ”tranzactii” intre structurile MAI, comandorul Marius Burtan, imputernicit la conducerea IGAV a avut inspiratia si a refuzat sa predea inspectoratul! Mai  mult chiar, inspectorul general Burtan si-a facut curaj si  a dat in scris, sub propria-i semnatura, ca refuza pasarea Inspectoratului General de Aviatie catre Departamentul lui Arafat. Ceea ce a produs deja frisoane multora care apucasera sa isi dea, in unele cazuri chiar in mod surprinzator, acordul pentru aceasta mutare care ar insemna practic ”decesul” oficial al IGAV.

Carmen Dan o avea ceva de zis

Mai ales daca structura ar urma sa fie si demilitarizata, asa cum prevede strategia ”pritocita” se pare de mult, dar a carei punere in aplicare a fost fortata tocmai acum, cand urmeaza cele mai mari achizitii de elicoptere din ultimele decenii pentru innoirea flotei aeriene a Internelor…

IGAV, ”paradit” oficial

Iata ca structurii altadata de elita a Ministerului de Interne nu i se mai acorda nicio sansa de a-si reveni dupa ce a fost pusa la sol de ”cartelul comandorilor”lui Reliu, desi in urma seriei noastre de dezvaluiri doi ministri de Interne, Dragos Tudorache si Carmen Dan au dispus cel mai complex control efectuat vrodata la un inspectorat general. Si care a stabilit modalitatea de ”tocare” a bugetului pe efectuarea  de ore zbor fictive, in urma raportului Corpului de control dosarul fiind trimis la Parchetul Militar, cu un prejudiciu initial estimat la peste 2.000. 000 de euro.

Piloții militari făcuți civili cu japca

Numai ca, in timp ce elicopterele grele au disparut din graficul misiunilor aeriene, fiind tinute la sol din motive uneori abosolut halucinante, iata ca in toata aceasta perioada s-au pus la punct ultimele amanunte ale strategiei prin care IGAV-ul urmeaza sa nu mai functioneze ca si inspectorat general de sine statator. Ceea ce reprezinta un precedent mai mult decat periculos, odata deschisa aceasta ”cutie a Pandorei”…Si cu toate ca au fost ”disponibile” pe masa ministrului mai multe variante de lucru, pentru a se putea asigura ”retragerea” daca se afla de acest plan inainte de transpunerea sa in practica, deja au fost demarate procedurile pentru ca IGAV-ul sa ”fuzioneze” cu Departamentul pentru Situatii de Urgenta, urmand a se crea astfel o noua mega-structura ce urmeaza a se afla in coordonarea directa a secretarului de stat Raed Arafat. Cel care, conform cu deja ”marca proprie” de negociere, nu a cerut oficial nimic, urmand insa a primi totusi pe tava si Aviatia Internelor…

Burtan  s-a opus in scris!

In ultima clipa insa planul a fost intarziat de gestul de onoare al inspectorului general al IGAV, comandorul Marius Burtan incurcand ploile preluarii Aviatiei prin opunerea in scris la aceasta ”comasare” de structuri. Insa presiunea este una atat de mare incat, in timp ce Burtan probabil nu va mai fi pastrat prea multa vreme la conducere, se va trece peste acest aviz negativ al sau. Mai ales ca mutarea trebuie sa aiba loc musai pana la demararea procedurilor privind achizitia catorva zeci de elicoptere, fie si in mai multe etape, initiatii sistemului subliniind ca deja pilotii Departamentului isi perfectioneaza  inca de pe acum franceza, ca sa se descurce cu viitorii instructori trimisi de compania castigatoare…

Oare de ce or fi fost tinute la sol elicopterele grele pana acum

Insa marea problema este, dupa refuzul in scris al lui Burtan,  cine isi va asuma acum sa gireze aceasta operatiune, ale carei dedesubturi, iata, deja au fost dezvaluite… Ce-i drept, doar o mica parte din ele, restul de ”munitie” informativa fiind pastrata daca se va trece la ”next level” al planului si tocmai comandorul Ion Colcigeanu va fi intr-adevar ”recuperat” din misiunile externe pentru a fi numit in fruntea ”struto-camilei” lui Raed Arafat. Cel care, nu trebuie uitat, pana acum se opusese vehement demilitarizarii IGAV. Fie si pentru simplul fapt ca, fiind militari, pilotii IGAV zboara la orice ora si cam in orice conditii. Insa altfel va sta situatia cand angajatii viitoarei structuri civile isi vor calcula orele suplimentare, se vor consulta cu liderii sindicali samd…

Mentenanta, cat e mentenanta…?

Deci, la varful sistemului se cam stie deja si cate elicoptere vor fi luate, si de unde, chiar si la ce pret. Mai ales ca licitatia va fi una la vedere. Insa marea dilema ramane la cat va fi ”cotata” mentenanta in ”anexele” contractului… Ca in aviatie, un elicopter se poate transforma intr-o adevarata ”fabrica de bani” de-abia dupa achizitionarea sa, cand ba este trimis la revizii, ba la controalele periodice dupa expirarea normelor obligatorii de zbor, ca sa nu mai vorbim de vreun ”update” tehnic al companiei producatoare… Astfel ca mentenanta dubleaza practic in timp costul elicopterului, marele avantaj fiind si ca, dupa preluarea aparatului de zbor la ”pretul corect”, nimeni nu mai este apoi atat de interesat de toate aceste aspecte finaciare ale ”chichitelor” tehnice privind asigurarea mentenantei…

Ultimele stiri

  • Europenii au mai mult timp, iar americanii mai mulți bani
  • De ce vrea Macron să dea bombe nucleare Uniunii Europene
  • Țeapă sub nasul inspectorilor ANAF. Firmele și-au șters, din pix, taxele și impozitele
  • VIDEO. Imagini cu deszăpezirea pe Transfăgărășan. Drumul ar putea fi redeschis mai devreme ca de obicei
  • Becali și ai lui își bagă iar nasul în oala Stelei. Pițurcă și Tudorel Stoica, reacție imediată: „Să-și vadă de echipa lui”
  • Alertă în Capitală. Fată de 13 ani, de cetăţenie străină, căzută de la etaj/Adolescenta, dusă la spital
  • Cazul femeii tranșate: Cum NU A FĂCUT NIMIC comisarul șef de nota 1
  • Ucrainenii nu mai au opțiuni pe câmpul de luptă. Un colaps iminent?
  • Campania Kremlinului împotriva rușilor care luptă alături de Ucraina
  • De 1 Mai, pe Litoral, unii turiști fac insolație noaptea
  • Exit mobile version