Cauta

Un stat de 61 km pătrați, fără acces la mare, vrea să intre în industria maritimă

Un stat de 61 km pătrați, fără acces la mare, vrea să intre în industria maritimă

Printre țările care înregistrează cel mai mare număr de nave în registrul lor naval se numără Panama (9.596), Liberia (4.295 i), Insulele Marshall (4.313), Singapore, Malta și Grecia

Aceste țări sunt orientate logic către economia mării datorită poziției lor geografice.

Fără ocean, fără taxe

Cu toate acestea, un microstat de 61 de kilometri pătrați fără ieșire la mare, în centrul Italiei dorește să se lanseze și în transportul maritim și va inaugura un registru care să permită proprietarilor să își înregistreze navele sub pavilionul său: San Marino.

„Împreună cu Tuvalu și Nauru, San Marino va deveni astfel cel mai mic stat care deține un registru maritim”, relatează site-ul Maritime Executive.

„Alegând steagul San Marino, veți beneficia de un timp record de înregistrare în mai puțin de patruzeci și opt de ore, un regim tarifar și fiscal atractie și nici o restricție de naționalitate”, laudă Gianluca Tucci, directorul general al noului registru naval al San Marino (SMSR).

Microstatul speră să atragă proprietari de iahturi, dar intenționează, de asemenea, să atragă armatori comerciali și să „devină un jucător cheie în industria maritimă”, potrivit lui Marco Conti, directorul general al Autorității aviației civile și navigației maritime din San Marino, scrie Slate.

Deja suspiciuni

Acest anunț surprinzător este suficient pentru a alimenta suspiciunea unui pavilion de conveniență, adică atunci când navele adoptă o altă naționalitate decât cea a țării lor de origine pentru a se deroga de la reglementările sociale și fiscale.

ITF (Federația Internațională a Lucrătorilor din Transporturi) consideră astfel că trebuie să existe o „legătură substanțială” între proprietarul real al navei și pavilionul arborat de navă.

Mongolia, alt lup de mare

Acest lucru nu pare să fie cazul cu San Marino, deoarece țara spune că este gata să accepte o navă de orice naționalitate. Mongolia, care, de asemenea, nu are acces la mare, a reușit să înregistreze peste 3.000 de nave sub pavilionul său, datorită taxelor reduse și a unui proces de înmatriculare simplificat.

Dar alte țări pariază în mod expres pe închiderea ochilor în fața practicilor armatorilor. Pe lista negră a țărilor care nu se obosesc prea tare cu controalele, există Albania, Camerun, Togo, Comore și chiar Republica Moldova.

San Marino promite „să respecte cele mai înalte standarde în ceea ce privește siguranța navigației” și să promoveze „protecția mediului și inovarea pentru o mai mare durabilitate a industriei maritime”.

Registrul va fi deschis cu ocazia Festivalului de iahting de la Cannes din septembrie. Rămâne de văzut unde vor acosta bărcile care afișează steagul albastru și alb.

Ultimele stiri

  • Horoscop 4 septembrie 2025 – Astăzi veți avea o mare abilitate în relațiile cu oamenii
  • Alege ce citești
  • Strategia familiei Trump pentru criptomonede
  • Ilie Bolojan, haiducul pe invers – ia de la săraci și dă la bogați
  • Tarifele americane și concurența chineză vor îngropa industria chimică din Europa?
  • Occidentul vede palestinienii doar ca victime
  • Mesajul noilor arme ale Chinei
  • Copiii și stilul de viață post-pandemic în România: între ecrane, mișcare și alimentație
  • Google evită divizarea, dar trebuie să partajeze date cu rivalii
  • Când ar putea avea loc alegerile pentru Primăria Capitalei. Ce zice premierul Bolojan – VIDEO
  • Exit mobile version