AcasăȘTIRI EXTERNEUn nou virus detectat la delfini ar putea extermina mamiferele marine

Un nou virus detectat la delfini ar putea extermina mamiferele marine

Delfinii, foarte sociali, ar putea răspândi acest virus extrem de contagios la alte animale.

Biologii din Hawaii au detectat o tulpină necunoscută până acum de Morbillivirus la cetacee, un agent patogen care poate provoca infecții fatale la mamiferele marine din întreaga lume.

Vești proaste

Virusul a fost descoperit la un delfin Fraser, o specie foarte socială, ceea ce crește temerile că boala se poate răspândi și poate face victime dincolo de Oceanul Pacific, relatează Gizmodo.

Când acest tânăr delfin a eșuat pe coasta Maui, în 2018, oamenii de știință au investigat starea acestuia timp de doi ani. Corpul său era destul de sănătos, dar organele  dădeau semne de boală.

O analiză genetică a celulelor sale a dezvăluit motivul: o „nouă tulpină foarte divergentă a morbillivirusului”, a declarat Kristi West, cercetător la Institutul de Biologie Marină de la Universitatea din Hawaii, într-un comunicat. Detaliile studiului au fost publicate în Nature Scientific Reports.

Doar o mână de tulpini ale morbillivirusului sunt cunoscute, dar acestea nu sunt de bun augur: aceste virusuri pot duce la epidemii mortale în rândul mamiferelor marine: delfini, baleen și alte cetacee. Alte specii de morbillivirus, de exemplu, provoacă rujeola la om.

Sute de delfini morți în Brazilia din cauza morbillivirusului

Delfinii Fraser sunt animale foarte sociale și prietenoase și se știe că se amestecă cu alți delfini și chiar cu balene. Prin urmare, ar putea răspândi acest virus extrem de contagios în alte părți ale lumii. Prin urmare, persoanele care lucrează în contact cu fauna marină și conservatorii trebuie să fie în garda, scrie Slate.

„Acest lucru este cu atât mai important pentru noi în Hawaii, deoarece avem multe alte specii de delfini și balene aici, care ar putea fi, de asemenea, vulnerabile la un focar al acestui virus”, adaugă Kristi West.

„Acesta este, de exemplu, cazul balenelor ucigașe false (specie de delfin oceanic), dintre care se estimează că nu au rămas decât 167 de indivizi. Dacă morbillivirusul s-ar răspândi printre aceste animale, nu numai că ar crea un obstacol major în calea recuperării populației, dar ar reprezenta și o amenințare de extincție”.

Chestiunea este foarte serioasă. Două focare anterioare care au implicat tulpini de morbillivirus au dus la rate ridicate ale mortalității la delfini în largul Braziliei și pe coasta de vest a Australiei. În Brazilia, peste 200 de delfini de Guyana au murit de maladie între noiembrie și decembrie 2017.

O campanie de vaccinare nu este exclusă

Oamenii de știință din spatele studiului spun că este nevoie de mai multe cercetări pentru a testa imunitatea delfinilor și balenelor din Pacific și pentru a stabili ratele infecțiilor anterioare din focare, precum și amploarea celei care prezintă un risc.

Cu toate acestea, controlul acestei boli nu va fi ușor. Laboratorul Health and Stranding de la Universitatea din Hawaii reușește să recupereze mai puțin de 5% din cetacee care mor în apele arhipelagului. Dar o campanie de vaccinare nu este exclusă: National Oceanic and Atmospheric Administration a lucrat la un vaccin împotriva morbillivirusului pentru un grup de foci-călugăr hawaiene.

Imagini incredibile cu rapperul american Sean Diddy când îşi bate iubita cu sălbăticie pe holurile unui hotel (VIDEO)

Cassie Ventura, fosta iubită a lui Sean Diddy, i-a intentat proces artistului și-l acuză, printre altele, de viol. O înregistrare video din 2016 îl...

Tragedie în Marea Neagră! O navă s-a scufundat în apropiere de Sfântu Gheorghe. Trei marinari, dispăruţi!

O navă sub pavilion Tanzania s-a scufundat, sâmbătă dimineaţă, în Marea Neagră, la 26 mile marine de Sfântu Gheorghe.Opt membri ai echipajului au fost...