Cauta

Transport. Cel mai „eco” combustibil poluează mai mult ca diesel-ul

Transport. Cel mai „eco” combustibil poluează mai mult ca diesel-ul

„Cel mai curat combustibil fosil din lume” nu este atât de „verde” precum pare.

Gazul natural lichefiat (GNL) este considerat un combustibil ecologic. Pe site-ul său, compania Elengy (companie mamă Engie) explică faptul că GNL „este cel mai curat dintre combustibilii fosili” și că utilizarea acestuia „contribuie activ la protecția mediului”. Cu excepția faptului că realitatea este diferită.

Metanul, bomba cu efect de seră

ONG-ul Transport & Environment (T&E), care denunță în mod regulat acest tip de declarații, a efectuat un test comparativ între un camion Iveco care funcționează cu motor diesel și un altul care funcționează cu GNL, ținând cont de ansamblul ciclului său de viață.

Rezultatul: în 20 de ani, camionul pe GNL emite cu 13,4% mai multe gaze cu efect de seră decât unul care funcționează cu motor pe motorină.

Această diferență se explică prin metanul emis de GNL, un gaz cu efect de seră cu o putere de încălzire de 80 de ori mai mare decât cea a CO2 . Peste 100 de ani, efectul este inversat, deoarece metanul rămâne în atmosferă pentru un timp mai scurt decât CO2, dar reducerea gazelor cu efect de seră în favoarea GNL este de doar 7,5%.

Asta nu este tot: camioanele alimentate cu GNL emit, de asemenea, de 37 de ori mai multe particule fine decât echivalentul lor diesel. „Chiar dacă se descurcă puțin mai bine cu oxizii de azot (NOx), economia este departe de a ajunge la 80%, așa cum susțin producătorii, critică T&E.

Poluează mai mult decât pe hârtie

„Camioanele alimentate cu GNL sunt recunoscute ca salvatoare ale calității aerului, dar testele arată că poluează mult mai mult decât susțin producătorii”, spune Fedor Unterlohner, manager de transport marfă la T&E.

Aceste rezultate contrastează cu cele din testele oficiale, care estimează că emisiile de NOx sunt reduse cu 70% și emisiile de particule cu 96% cu GNL. Constatările T&E se referă, de asemenea, nu numai la transportul rutier, ci și la transportul maritim, scrie Slate.

În ianuarie, premierul Franței, Jean Castex,  a inaugurat nava Jacques Saade, cea mai mare navă port-container din lume alimentată cu GNL, reluând argumentul „energia fosilă este cea mai curată”. La aceasta se adaugă că GNL trebuie răcit între -120 și -162 ° C pentru a fi lichefiat și transportat, ceea ce are un impact asupra mediului „greu de negat”, recunoaște gigantul petrolier francez Total.

Pentru T&E, este urgentă punerea în discuție și a avantajelor fiscale de care beneficiază GNL. Acesta din urmă beneficiază în medie de un preț cu 20% mai mic decât motorina, cu taxe echivalente la 0,075 EUR / kg față de 0,59 EUR / L pentru motorină.

Ultimele stiri

  • Programul Gabrielei Firea pentru Primăria Capitalei. Aeroport în sudul Bucureștiului și dezvoltarea/extinderea rețelei de metrou, printre promisiuni
  • Imagini incredibile cu rapperul american Sean Diddy când îşi bate iubita cu sălbăticie pe holurile unui hotel (VIDEO)
  • Tragedie în Marea Neagră! O navă s-a scufundat în apropiere de Sfântu Gheorghe. Trei marinari, dispăruţi!
  • Veşti proaste pentru bugetarii obişnuiţi să acord vouchere de vacanţă. De ce trebuie să se bucure cât mai mult de ele în 2024
  • Alimentul de bază care a atins un preţ exorbitant la raft, cel mai mare din ultimii 15 ani. De ce s-a ajuns în această situaţie
  • ANM anunţă că se schimbă vremea în România! Diferențe mari de temperatură de la o zi la alta. Prognoza pentru Bucureşti
  • Bucureştiul se închide din nou în weekend pentru maşini. Se deschide pentru pietoni. Zonele cu restricţii de trafic
  • Gestul banal, dar extrem de periculos pe care îl fac şoferii la volan, îi poate descrie pe aceştia ca fiind psihopați, narcisiști sau machiavelici
  • Motivele pentru care Volodimir Zelenski nici nu vrea să audă de un armistiţiu cu Rusia pe durata Jocurilor Olimpice 2024
  • Horoscop – sâmbătă, 18 mai 2024. Nativii care trebuie să pună piciorul în prag şi să pretindă mai mult respect
  • Exit mobile version