Cauta

Strategia lui Putin în cursa pentru Arctica. Rusia trimite nave care vor schimba totul

Strategia lui Putin în cursa pentru Arctica. Rusia trimite nave care vor schimba totul

„Viktor Cernomîrdin”, cel mai puternic spărgător de gheață cu propulsie clasică (diesel) din lume, se află în călătoria sa inaugurală prin gheața groasă din Arctica. Rusia, care exploatează cea mai mare flotă de spărgătoare de gheață, inclusiv cu propulsie nucleară, a făcut din zona arctică o prioritate strategică.

Putin pledges Russian superiority in the Arctic with new icebreakers

Nava de 147 de metri lungime, care poartă numele fostului prim-ministru rus, a sosit la 1 mai la Murmansk și, la scurt timp, a pornit spre apele înghețate ale Mării Kara. La sfârșitul zilei de 5 mai, puternica navă a ajuns pe țărmurile îndepărtate ale Peninsulei Taimîr.

Teste în cele mai periculoase ape

Viktor Cernomîrdin este una dintre cele mai puternice nave spărgătoare de gheață din Rusia. Dar nu a mai fost niciodată în Arctica. De când a fost pusă în funcțiune, în noiembrie 2020, nava a spart gheața în Golful Finlandei și a stat degeaba în portul Sankt Petersburg, scrie The Barents Observer.

Acum, spărgătorul de gheață cu o putere de 25 MW urmează să fie supus unor teste în unele dintre cele mai dure ape din lume. Nava este proiectată pentru escorte regulate de spargere a gheții de până la doi metri grosime și poate face alte operațiuni în gheață de trei metri grosime, informează operatorul naval de stat Rosmorport.

Autonomie de 60 de zile pe mare

La bordul navei se află un echipaj format din specialiști de la Institutul rus de Cercetări Arctice și Antarctice, de la Centrul de Cercetare de Stat Krilov și de la Rosmorport, armatorul navei. Se așteaptă ca testele să dureze până la 15 zile.

Potrivit Rosmorport, nava poate participa și la expediții de cercetare în Arctica, poate transporta containere și mărfuri și poate funcționa ca navă de stingere a incendiilor. Puternicele motoare diesel permit echipajului navei să rămână în mod autonom pe mare timp de până la 60 de zile.

Șantierul Baltic Yard din Sankt Petersburg a avut nevoie de mai mult de opt ani pentru a finaliza construcția, dublu față de termenul prevăzut inițial. Iar prețul de construcție a crescut rapid de la estimarea inițială de 7,95 miliarde de ruble la peste 12 miliarde de ruble. Viktor Cernomîrdin este prima și, cel mai probabil, și ultima navă rusă din cadrul proiectului 22600 (LK-25).

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • PSD, campion la mersul pe loc
  • Noua consolidare fiscală, biruri puse doar pe populație
  • Va supraviețui ayatollahul Khamenei?
  • Agricultorii români îi dau peste nas Ursulei. ”Nu mâncăm armament, ci hrană produsă de fermieri”
  • Trump îl va înlătura pe șeful celei mai puternice bănci centrale din lume?
  • Pericolele triumfalismului în Orientul Mijlociu
  • Poza care i-ar putea grăbi plecarea lui Garnacho!
  • Republica Islamică nu va da înapoi
  • Boala devine un lux. Concediile medicale, taxate cu 20%
  • Exit mobile version