Cauta

Portavionul francez Charles-de-Gaulle a lovit un velier în Mediterana

Portavionul francez Charles de Gaulle a lovit un velier în Mediterana

Un accident inedit s-a produs vineri, 12 noiembrie, în jurul orei 7:30, la aproximativ 70 km sud-est de insulele Hyères, în Var, Franța.

Portavionul francez, cu un deplasament de 40.000 de tone a lovit o barcă cu pânze de doar 10 metri lungime. Catargul velierului s-a rupt în urma coliziunii.

Comandantul ambarcațiunii a scăpat teafăr

În jurul orei 7:30, portavionul care efectuase o ieșire de antrenament în largul orașului Toulon a detectat velierul prea târziu, la o distanță foarte mică. Potrivit prefecturii maritime a Mediteranei, coliziunea nu a putut fi evitată „în ciuda unei manevre de urgență pentru a evita acest velier”.

Catargul bărcii cu pânze a fost distrus în urma impactului dar comandantul velierului, aflat singur la bord, nu a suferit răni.

Două ambarcațiuni de pe Charles-de-Gaulle au fost mobilizate pentru a securiza velierul, care arbora pavilion polonez,  și a pregăti remorcarea acestuia către portul Hyères.

A fost deschisă o anchetă tehnică, dar fără a pune sub semnul întrebării activitatea de pregătire a portavionului, au precizat autoritățile.

Portavionul cu propulsie nucleară Charles de Gaulle (cod NATO: R91) este nava amiral a Marinei Franceze. Este semnificativ mai mic decât portavioanele americane cu propulsie nucleară. Totuși, nava are o lungime de 261 metri, o lățime de 31, 5 metri și un pescaj de 11,9 metri.

Ultimele stiri

  • Germania a reintrodus controalele la vamă. EURO 2024 schimbă regulile acordului Schengen
  • Alege ce citești
  • ALEGERI 2024. Victoria lui Nicușor, înfrângerea tuturor!
  • Canicula a pus la pământ și fotovoltaicele. Duduie importurile de energie
  • Complexul de lux în care stă naționala Angliei
  • Cine va câștiga „Gheata de Aur” la Euro
  • Ultima decizie a alianței Opec: bună sau rea pentru prețul petrolului? “Analiștii se scarpină în cap”
  • Tarife pentru mașinile electrice din China. Ce mare brânză va face UE?
  • Se ascute lupta pentru ”agățarea” regenerabilelor de sistem. Licitațiile se amână cu un an
  • De ce dreapta nu va fi sperietoarea UE
  • Exit mobile version