Cauta

Criză în NATO: piloții de vânătoare REFUZĂ să mai zboare! Ce țară se confruntă cu o situație fără precedent

Criză în NATO: piloții de vânătoare REFUZĂ să mai zboare! Ce țară se confruntă cu o situație fără precedent

La fel ca majoritatea omologilor săi occidentali, forțele aeriene suedeze, Svenska Flygvapnet, au dificultăți să recruteze și, mai ales, să își păstreze piloții de vânătoare, al căror număr este confidențial. Și este posibil ca această situație să se înrăutățească în următoarele săptămâni, în timp ce Suedia se pregătește să adere la NATO, iar tensiunile din Europa nu au fost niciodată atât de mari de la sfârșitul Războiului Rece.

Potrivit presei suedeze, numeroși piloți de la Svenska Flygvapnet amenință să își ia concediu sau chiar să demisioneze din cauza unei „lungi crize de încredere în forțele armate”.

Capacitatea operațională va fi afectată

Ceea ce a declanșat această situație a fost noul acord de pensionare (numit PA16), care îi privește pe toți funcționarii publici. Acesta a ridicat vârsta de pensionare la 67 de ani, fără distincție și fără nicio compensație. Acest lucru înseamnă că piloții militari suedezi, care puteau părăsi serviciul la 55 de ani, vor trebui să rămână în armată încă 12 ani. Evident, fără să zboare. Această prevedere ar trebui să se aplice persoanelor născute după 1988, informează Opex 360.

Piloții militari suedezi denunță, de asemenea, deteriorarea condițiilor lor de muncă și nivelul scăzut al salariilor lor. „Este o situație gravă pe care o luăm foarte în serios”, a recunoscut Peter Hultqvist, ministrul suedez al Apărării. Și Riksdag (Parlamentul suedez) este profund îngrijorat: comisia sa de apărare i-a convocat recent pe liderii de vârf ai forțelor armate pentru o audiere.

„În situația actuală de securitate, acest lucru este extrem de grav și mă aștept să se ia rapid măsuri. Pe termen lung, acest lucru ar putea pune în pericol capacitatea operațională a forțelor armate (…), lucru despre care a vorbit însuși șeful de stat major al Flygvapnet”, a comentat Pål Jonson, președintele comisiei parlamentare.

Deocamdată, una dintre puținele măsuri anunțate este deblocarea, pe o perioadă de zece ani, a unui pachet de 600 de milioane de coroane suedeze (56 de milioane de euro) pentru a stabili o nouă „structură salarială” pentru piloți. Și urmează să aibă loc negocieri pentru a rezolva problema pensiilor.

Dacă nu se găsește o soluție în curând, forțele aeriene suedeze se pot aștepta la un viitor dificil. În primul rând, va fi dificil de recrutat noi piloți dacă nu se schimbă condițiile de carieră. Și, mai presus de toate, experiența celor care au ales să demisioneze va lipsi.

Ultimele stiri

  • Planul de Guvernare și Aviația
  • Cât au ajuns să coste o felie de pizza și o merdenea în Eforie Nord/Cât au de scos din buzunar turiștii pentru a-și cumpăra un porumb fiert
  • UPDATE. Cumnatul lui Mircea Geoană, Ionuț Costea, adus marți în România. A fost preluat din Turcia – VIDEO
  • Stare de urgență în Grecia, pe o insulă preferată de mii de români. Sute de pompieri luptă cu incendiile de vegetație – VIDEO
  • Parlamentul alege azi noii președinți ai celor două Camere. Grindeanu, propus de PSD la șefia Camerei Deputaților
  • Presa din Iran anunță începerea armistițiului cu Israelul
  • Scumpirea cărților: cum condamnă Guvernul România la ignoranță fiscalizată
  • Caricatura Zilei
  • Horoscop 24 iunie 2025 – Familia, partenerii și prietenii vă vor fi o companie plăcută
  • Alege ce citești
  • Exit mobile version