Cauta

Covid-19. După luni fără zbor, piloții de linie fac mai multe greșeli

Covid-19. După luni fără zbor, piloții de linie fac mai multe greșeli/ Foto: Caleb Woods via Unsplash

Pandemia a încetinit considerabil zborurile comerciale, iar echipajele și-au ieșit din mână.

Una dintre industriile cele mai afectate de pandemia Covid-19 este aviația comercială. Granițe închise, izolare, turismul în impas, etc.

Timpul petrecut în afara cabinei are consecințe

Companiile aeriene și-au văzut zborurile reduse la minimum sau total. Mii de angajați din sector au trebuit, așadar, să intre în șomaj parțial sau în program cu activitate redusă.

Însă piloții nu sunt contabili: pe măsură ce virusul se retrage treptat, și restricțiile de călătorie se diminuează, zborurile comerciale își reiau ritmul și mulți piloți urcă înapoi într-o cabină pentru prima dată în luni de zile.

Timpul petrecut un afara cockpit-ului are consecințe. Memoria musculară și automatismele sunt tocite, procedurile de urgență durează câteva secunde în plus pentru a fi puse în aplicare. Rezultatul: erorile (ce-i drept, minore) comise de piloți sunt în creștere, scrie Bloomberg.

Pierderea automatismelor

Un studiu realizat de Embry-Riddle Aeronautical University din Arizona a constatat că incidente legate de pierderea automatismelor semnalate pe Aviation Safety Reporting (ASRS) au crescut brusc în timpul pandemiei.

ASRS este o platformă oficială pe care profesioniștii din aviația SUA pot raporta anonim problemele care apar în timpul unui zbor. Autoritățile aeriene sunt conștiente de această problemă, Asociația Internațională pentru Transportul Aerian (IATA) a publicat chiar ghiduri pentru companiile aeriene pentru a gestiona mai bine revenirea piloților la comenzi, scrie Slate.

Din fericire, majoritatea incidentelor observate au fost erori minore și este posibilă pregătirea corespunzătoare a piloților pentru reluarea zborurilor și restabilirea automatismelor acestora. Dar mai multe sesiuni de simulator și mai multe teste recurente necesită timp și bani.

Compania aeriană australiană Qantas are o întreagă echipă dedicată acestui subiect. Dar Qantas se numără printre companiile care au reușit cel mai bine să absoarbă criza. Companiile cu bani mai puțini ar putea risca mai mult. Și în aer, economiile pot costa vieți.

 

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Nicușor Dan: „Vom contribui la garanții solide de securitate pentru Ucraina”. Dar pe români i-ai întrebat?
  • Incompetență generalizată. Bulibășeală totală în proiectele din PNRR
  • Trump se autoproclamă „erou de război”
  • Schimbarea Legii insolvenței, amânată. Se dă timp pentru ultimele tunuri date bugetului
  • Cafeaua decofeinizată prin CO₂ supercritic: cum se face, ce pierde (dacă pierde ceva) și cât de sănătoasă e cu adevărat
  • Se cere excluderea Israelului din competiții!
  • Jaf ca-n filme, cu patronul lui Marius Marin și Adrian Rus victimă
  • Noi contre în Coaliție. Social-democrații, atac la useriști: „USR nu face nimic/PSD este cel care contribuie la reforme și lucrează la ele”
  • Apar cauzele blackout-ului din Spania. 2.200 MWh din regenerabile au dispărut din sistem
  • Exit mobile version