Cauta

Au și britanicii o problemă după blocarea Canalului Suez: penurie de pitici de grădină

Au și britanicii o problemă după blocarea Canalului Suez: penurie de pitici de grădină

Pandemia coronavirusului și eșuarea navei Ever Given pe Canalul Suez sunt la originea dispariției acestor mici statuete decorative pe care englezii le adoră.

Între Covid-19, care a forțat Marea Britanie să-și închidă magazinele pentru o lungă perioadă de timp și a încetinit producția în multe sectoare, și blocarea Canalului Suez, la sfârșitul lunii martie, grădinăritul din Regatul Unit se confruntă cu o lipsă acută de pitici de grădină.

Britanicii adoră să-și decoreze grădinile cu aceste statuete colorate iar măsurile de izolare au „născut” și mai mulți grădinari amatori. Dar aprovizionarea cu aceste statuete nu a urmat tendinței. Fie că sunt din plastic, din piatră sau din ceramică, piticii de grădină au dispărut.

„Din păcate, nu am văzut niciun pitic de grădină de șase luni”, a declarat dezamăgit Ian Byrne, care conduce un magazin de grădinărit.

Managerii Highfield Garden World (vestul Angliei) au declarat pentru BBC că, după o „creștere masivă” a vânzărilor, compania se află în proces de contactare a furnizorilor săi din Europa și China pentru a rezolva „problemele de aprovizionare”.

Presiuni enorme pe lanțurile de aprovizionare

Pentru directorul Garden Center Association, Iain Wylie, acest lucru se datorează faptului că lanțurile de aprovizionare au fost supuse unei presiuni enorme din cauza pandemiei Covid-19 și a blocării Canalului Suez, unde nava portcontainer de 200.000 de tone Ever Given a rămas de-a curmezișul timp de șase zile după o furtună de nisip, scrie Le Point.

„Mobilierul de grădină, decorațiunile – inclusiv piticii – sunt blocate în containere”, a explicat Wylie. Gigantul suedez de mobilă Ikea a declarat luna trecută că a întâmpinat probleme similare de aprovizionare din cauza cererii ridicate și a problemelor de expediție.

Potrivit companiei de date maritime Lloyd’s List, blocare Canalului Suez a împiedicat în fiecare zi un tranzit de mărfuri estimate la 9,6 miliarde de dolari (8 miliarde de euro) între Asia și Europa.

 

Ultimele stiri

  • România blochează cumpărăturile ieftine din comerțul on-line. Taxă și pe sărăcie
  • O nouă boală: bășicatul!
  • KOnate: 185% mărire a salariului sau plec!
  • S-a aflat planul Guvernului! Vrea să taie cu 30% salariile de la ANRE, ASF și ANCOM. Vor fi reduse și anumite posturi
  • Pacostea oengistă
  • Ploi torențiale, vijelii și grindină. ANM a emis avertizări de vreme rea, inclusiv pentru Capitală – HARTA
  • Rezultatele la BACALAUREAT 2025, a doua sesiune, au fost publicate/Când se pot depune contestații
  • UPDATE. Dosarul accidentului de la 2 Mai. Decizia definitivă în cazul lui Vlad Pascu, amânată cu trei zile
  • Şedinţă la PSD, luni. Discuții privind OUG ce vizează suspendarea unor finanţări din PNRR şi Anghel Saligny: „Nu se bazează pe un consens între partidele aflate la guvernare”
  • Cutremur, luni, în România. Ce magnitudine a avut seismul din 18 august
  • Exit mobile version