Cauta

Transportatorii acuză: ASF protejează un nou faliment pe piața RCA

Vicepreședintele ASF, Cristian Roșu, acuzat că face jocul asigurătorilor

Istoria falimentului firmei de asigurări City Insurance riscă să se repete, atrage atenția Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR). Organizația arată că, sub protecția ASF, Euroins înregistrează aceleași grave nereguli ca și la City Astfel, asigurătorul, care a ajuns la o cotă de piață de 42%, are peste 50.000 de procese în instanță, iar rezervele de daună nu au fost constituite corespunzător.

De 7 luni de zile, COTAR cere ASF-ului să controleze Euroins și acum, când l-au controlat, i-au mai dat termen până la 31.12 să-și facă inventarul în dosare și să-și reactualizeze provizioanele. Reprezentanții transportatorilor au semnalat aceleași lucruri și la City, că nu au rezervele de daună create pentru dosarele din instanță și că nu făceau plățile pentru dosarele de daună. ”Potrivit legii, Euroins trebuie să aibă în cont suma totală din dosarele de despăgubire din instanțe. Și atunci ne întrebăm, nu cumva Euroins dă hârtii fără acoperire, cum a dat și City? Și City a plătit o grămadă de bani la reasigurator, cam 70%-80% din încasări, nu știu cine era, ASF trebuie să știe sau Guvernul României, și acel reasigurator, după ce City a dat faliment, nu a venit să dea un ban înapoi către păgubiți, tot Fondul de Garantare a Asiguraților (FGA) a dat, de fapt, tot noi am dat. Și atunci pentru ce s-a plătit reasigurarea? A fost o măgărie, au mutat banii dintr-o parte în alta. Și Euroins dă bani mulți la reasigurare, 60%-70%, ar trebui să ne spună ASF. Dar ce folos, că avem exemplul City, în care reasiguratorul nu a plătit. Îngrijorător este că, astăzi, Euroins a ajuns la 41% cota de piață, aceeași pe care o avea City înainte de faliment. Și ce facem, îl ținem și pe ăsta în viață ca să mai emită hârtii și ajungem tot la FGA?”, ne spune Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

Purtătorul de cuvânt al asigurătorilor

Transportatorii susțin că, din păcate, ASF se încapățânează să demonstreze că, cel puțin deocamdată, rămâne purtătorul de cuvânt al asigurătorilor și cel mai energic susținător al intereselor acestora. ”Amenzile aplicate de ASF sunt doar parte a unui spectacol regizat de vicepreședintele Autorității de Supraveghere Financiară, Cristian Roșu, menit să inducă în eroare cetățenii, pentru a lăsa impresia că-și îndeplinește atribuțiile. În realitate, amenzile aplicate asigurătorilor sunt insignifiante în raport cu sumele de bani colectate de aceștia din vânzarea de polițe RCA, pe care toți românii sunt obligați prin lege să le plătească. Spre exemplu, ultima amendă de 422.600 lei, aplicată societății Euroins, reprezintă echivalentul a 20 de minute de vânzări de RCA dintr-o singură zi”, ne-a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR. Acesta mai semnalează că Euroins a impus un contract de prestări servicii pentru 600 de service-uri din țară, în care se stipulează că, dacă reclamă undeva ceva despre Euroins, vor plăti daune interese de 10.000 de euro. ”Acum, pe rolul instanțelor, sunt 55.000 de procese numai cu Euroins. Din toate procesele pe care le-a avut Euroins, de-a lungul timpului, 97% le-au pierdut, deci deciziile instanțelor au fost în favoarea păgubiților”, susține președintele COTAR, Vasile Ștefănescu.

Băgați cu japca la risc ridicat

Conducerea COTAR mai semnalează un abuz grosolan al asigurătorilor, prin care transportatorii au ajuns să fie băgați cu japca la risc ridicat. ”Este o înțelegere între asiguratori, prin care transportatorul, care are bonus, că nu a avut accidente, primește 3 oferte aproape de 20.000 de lei, iar după ce se duce la BAAR, biroul contactează unul dintre cei trei asigurători și îi obține tariful de referință, de 7.800 de lei, la care mai adaugă 36%, și ajunge RCA la 11.000 de lei. În situația asta sunt 96% dintre cei cu risc ridicat care sunt în baza de date de la BAAR. Pentru că transportatorii nu au risc ridicat, ci doar au apelat la BAAR, dat fiind ofertele exagerate ale firmelor, iar BAAR, fiindcă ai apelat la ei, te-a băgat, automat, la risc ridicat, pentru că legea spune că BAAR nu poate să dea o ofertă dacă nu te bagă la risc ridicat”, ne spune președintele COTAR, Vasile Ștefănescu. Potrivit acestuia, prin această manevră introdusă de la falimentul City, s-a ajuns de la 2 mașini asigurate în baza de date cu risc ridicat de la BAAR, acum 7-8 luni, la peste 42.000 în prezent.

Ultimele stiri

  • Ce a văzut un român pe bonul fiscal de la restaurant: „Sunt eu bătut în cap și nu mai înțeleg cum funcționează?”
  • Mii de oameni rămaşi, de Paşte, fără apă. Ce s-ar fi întâmplat de s-a ajuns în această situație
  • Tradiţii şi obiceiuri pentru a doua zi de Paşte. Ce trebuie să faci pentru noroc şi prosperitate
  • Un incendiu care a izbucnit la Piaţa Rahova a blocat circulaţia în Bucureşti! A luat foc un magazin Economat (VIDEO)
  • Cutremur în România, în a doua zi de Paște. Ce magnitudine a avut seismul
  • Ploile torențiale și grindina au făcut prăpăd în prima zi de Paşte! Au fost trimise mesaje RO-Alert (VIDEO)
  • LIGA 1, program, rezultate LIVE și clasament ACTUALIZAT
  • Ce program au supermarketurile Kaufland, Lidl şi Carrefour, de Paşte 2024. Surpriză! Unele magazine sunt deschise şi duminică, 5 mai
  • Patriarhul Daniel, cu gândul la Diaspora în Pastorala de Paşte 2024: „Să arătăm semne de iubire frăţească şi tuturor românilor aflaţi printre străini”
  • Cât au ajuns să coste ouăle în pieţe, înainte de Paştele 2024. În supermarket, se găsesc şi la preţ dublu
  • Exit mobile version