În România, untul a ajuns un produs de lux. S-a scumpit atât de mult, încât puţini şi-l mai permit. Anul trecut, untul a s-a scumpit cu 45% faţă de anul anterior, iar acum 1 kilogram costă în jur de 100 de lei în retail.
Chiar dacă pare amuzant, se pare că acest produs a devenit unul dintre cele mai furate de la rafturi.
Untul, pus sub lacăt în supermarket
Unii retaileri au început să-şi protejeze produsele de lux, fie ele produse alimentare de bază, închizându-le în cutii de plastic.
„Este un efect al sărăcirii populaţiei, al scăderii puterii de cumpărare şi o dovadă a faptului că supermarketurile şi hipermarketurile au ajuns pentru o parte din populaţie ca nişte muzee, iar la muzee întotdeauna există tentaţia de a pune mâna pe un produs valoros, în acest caz pe o conservă, un pateu sau un jambon“, spune analistul economic Adrian Negrescu.
Anumite produse, chiar dacă nu au o valoare mare, au devenit importante din perspectiva logisticii şi acoperirii acestor pierderi.