Producatorul italian de articole de lux Salvatore Ferragamo utilizeaza microcipuri pentru a monitoriza incaltamintea si gentile comercializate, in incercarea de a combate contrafacerea produselor sale.
Ferragamo a inceput sa insereze etichetele RFID (de identificare prin frecventa radio – n.r.), similare codurilor de bare folosite in retail, in tocurile pantofilor pentru femei inca din anul 2014. Intre timp, microcipurile au fost inserate si in pantofii pentru barbati, precum si in gentile si valizele produse de companie. Tehnologia permite Ferragamo sa “urmareasca pantofii si sa detina controlul in lupta impotriva produselor contrafacute”, potrivit unui anunt al companiei italiene. Etichetele RFID sunt folosite la scara larga de marii operatori din retail pentru monitorizarea produselor. Miercuri, grupul spaniol Inditex, cel mai mare retailer de imbracaminte din lume, a anuntat ca microcipurile vor fi folosite pentru produsele comercializate in peste 2.000 de magazine Zara pana la finalul acestui an.