Cauta

Cu ce-am ramas dupa Milano Fashion Week

Milano Fashion Week a inceput saptamina trecuta, incheindu-si misiunea ieri. Si pentru ca in acest sezon nu au mai cazut la pace – cind termina unii si cind incep ceilalti – ieri s-a deschis deopotriva si Paris Fashion Week, care va pune punct, de altfel, maratonului tendintelor pentru iarna 2010/2011. Giorgio Armani, Prada, Gucci, Fendi, Roberto Cavalli, Dolce&Gabbana – iata numele in functie de care se traseaza harta italiana a trendurilor si care, si in acest sezon, au avut viziuni pe cit de diferite, pe atit de asemanatoare.

*Simplu ca Gucci, sic à la Armani*

Blana, jerseurile grafice si ultra-indraznete, cit si imprimeurile suprapuse au facut centrul interesului in cazul unor creatori precum Domenico Dolce si Stefano Gabbana, cit si a lui Karl Lagerfeld pentru Fendi sau a lui Roberto Cavalli. De cealalta parte, Giorgio Armani nu s-a abatut de la costumele si jachetele sofisticate sau de la eleganta – deja cronica – ce ii defineste “metoda”, insa a imbratisat formula unui “nou sic”, in care rolul principal l-au jucat culorile: portocaliu, rosu, roz, verde smarald, toate acestea dublate de omniprezenta – pe alocuri sufocanta – a palariilor ample, decorate cu franjuri. Frida Giannini a pastrat imaginea Gucci curata, creind siluete de o simplitate aproape nefireasca pentru casa italiana, in tonuri neutre si materiale ultraluxoase: piele intoarsa, blana, piele de vitel – doua caracteristici primordiale ce au sporit notorietatea brandului in anii ‘70-’90.

*Sinii se imbraca de la Prada*

De cealalta parte, dupa ce sezoane la rind dezvoltase un apetit aproape bizar pentru expunerea picioarelor si a coapselor, Prada a cladit o intreaga colectie pe forma sinilor. Topurile multor rochii au fost “sculptate” intr-o forma piramidala, in vreme ce altele au fost presarate din abundenta cu volane pentru a crea volum in zona bustului. Ba mai mult decit atit, desi nu se poate spune ca manechinele au fost selectionate dintr-o alta categorie de greutate decit cea consacrata, imaginea de pe podium a fost cea a unei femei cu forme pline, pe alocuri masive. Din jocul croielilor, al texturilor si al diverselor suprapuneri, Miuccia Prada pare sa ne dea de inteles ca, dincolo de femeia cu sini, femeia cu forme constituie modelul si tinta sa comerciala in iarna viitoare.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • Alertă, păziți vistieria: Iohannis a plecat în America!
  • Digitalizarea ANAF, praf și pulbere. Nici aplicațiile banale nu funcționează
  • Obiectivele militare ”pârjolesc” totul în jur. Terenurile din zonă, confiscate, mascat, de stat
  • Bătaie pe Dani Coman. Două rivale de moarte din Superligă îl vor
  • Șeful anticorupție din arbitraj, arestat pentru trafic internațional de droguri
  • Doi vajnici moldoveni pur-sânge tânjesc după regionalizarea României
  • România, sub ocupație economică. Germania, Franța și SUA controlează totul
  • Sindromul Havana – paranoia Occidentului. Ipoteza „Rușii au făcut-o” nu are probe
  • Întrebarea de 9 trilioane de dolari: cine plătește tranziția ecologică?
  • Exit mobile version