Numeroase firme cu renume au fost puse in situatia sa plateasca daune de zeci de milioane de dolari. Specialistii au facut dovada ca reclamele la produsele acelor companii nu erau adevarate.
Fiecare producator isi lauda marfa care vindeca orice, ne face mai frumosi, ne schimba aspectul fizic fara bisturiu etc. Revista Time a publicat recent un top al produselor care sunt „prea bune ca sa fie adevarate”, dupa cum sustin autorii.
Printre firmele ale caror reclame nu reflecta deloc realitate se numara si celebra Reebok, care a fost nevoita sa returneze 25 de milioane de dolari cumparatorilor, in urma unei sentinte judecatoresti. Este vorba de modelul Easy Tones, care, zice reclama, fortifica musculatura picioarelor si a feselor, lucru ce s-a dovedit a fi neadevarat. La fel a patit si firma Danone, care a platit anul trecut de 45 de milioane de dolari, dup ce specialistii au facut dovada ca Activia nu previne raceala, asa cum se sustinea in reclama.
O alta reclama care promova produsul ExtenZe, „care creste marimea penisului, printre alte lucruri”, s-a dovedit, de asemenea, falsa. Nemultumiti, clientii au dat in judecata firma, obtinand nu mai putin de sase milioane de dolari drept despagubiri. In cazul in care in viitorul apropiat, veti auzi de bratari–minune, care calmeaza instantaneu durerile de artrita, e bine sa nu le cumparati. Bratarile Q-Ray, caci despre ele e vorba, nu au niciun efect terapeutic dovedit stiintific. Dupa mai multi ani de procese, o instanta din SUA a obligat recent producatorul acestor bratari sa plateasca fostilor clienti despagubiri de 67 milioane de dolari.