Trenul transporta 362 de persoane din Kapikule (regiunea Tekirdag, langa frontiera bulgara) si se indrepta spre Istanbul. In apropiere de localitatea Sarilar, sase vagoane au sarit de pe sine.
Vicepremierul turc, Recep Akdag, a anuntat ieri un nou bilant provizoriul al persoanelor decedate (24) indicand si zeci de alte persoane ranite. Ministrul Sanatatii, Ahmet Demircan, a indicat 318 raniti care au fost spitalizati dupa accidentul de duminica, 124 din ei ramanand ieri sub ingrijiri medicale in spitale. Ministerul Transporturilor, Ahmet Arslan, a declarat ca terenul s-a deplasat sub sine datorita ploilor recente, provocand deraierea, precizand ca ultimul control al sinelor a avut loc in aprilie. Peste 100 de ambulante dar si elicoptere ale armatei au sosit la locul accidentului. Presedintele Turciei, Recep Erdogan, a adresat condoleante familiilor victimelor si a anuntat deschiderea unei anchete asupra acestei ”tragedii”. In ultimii ani Turcia a intreprins eforturi pentru a-si moderniza caile ferate, construit mai multe linii pentru tranuri de mare viteza pentru a castiga calatori ce prefera autorarul sau avionul, cum ar fi linia Ankara-Istanbul (inaugurata in 2014), care leaga cele doua orase in trei trei ore fata de sapte anterior.Turcia si-a facut reteaua feroviara la mijlocul secolului al XIX-lea, sub Imperiul Otoman, iar constructia a fost asigurata de marile puteri ale timpului, Marea Britanie, Franta si Germania. Legenda spune ca companiile straine au fost platite pe kilometru, ceea ce ar explica rutele greoaie si sinuoase ale cailor ferate din Turcia. Dezvoltarea retelei a fost continuata de fondatorul Turciei moderne, Mustafa Kemal Ataturk, dar intretinerea sa a fost ulterior neglijata atunci cand situatia economica a tarii s-a deteriorat.