Cauta

Toyota, marele castigator pe urma Dieselgate

Ingrijorati de proiectele de interdictie in mai multe orase  a motoarelor diesel, constructorii auto europeni se raporteaza masiv la vehicule hibrid, spre beneficiul fabricantului japonez, pionier si lider in domeniu.

Primul constructor auto japonez a gasit alternative in timp ce constructorii europeni au pierdut vremea sa tot albeasca diesel ul

Chiar daca Toyota, al treilea constructor auto mondial, ramane un actor secundar in Europa (4,5% din piata), criza Dieselgate i-a dat aripi, anul trecut inregistrand una din cele mai mari cresteri in UE in privinta modelelor hibrid (+45%). Aceste masini cu motorizari mixte (benzina/electric) reprezinta patru inmatriculari Toyota din zece in Europa, si chiar sase din zece in Franta. Sistemul hibrid pe care Toyota l-a comercializat in premiera acum 20 de ani, a echipat deja 11,5 milioane de vehicule in lume, din care 1,5 milioane numai anul trecut. In momentul in care motoarele diesel sunt pe cale sa fie ponegrite in Europa, unde politicile publice pro-diesel au incetat dupa scandalul Dieselgate din 2015 in care a fost implicat gigantul Volkswagen. Numerosi cumparatori europeni trec de la diesel la hibrid iar Toyota este prima alternativa pentru ca are cea mai extinsa gama de aceste modele.

Europenii au pariat gresit pe motorina

Chiar daca alti constructori au reactionat, Toyota a fost primul care si-a concentrat eforturile sa dezvolte si sa pozitioneze tehnologia hibrid ca o alternativa ideala la diesel. Inclusiv in segmentul SUV urban, foarte disputat. Spre exemplu, in Franta, 90% din vanzarile modelului SUV Toyota CHR sunt cele cu motorizare hibrid. ”Daca un constructor a profitat de scandalul Dieselgate, el este Toyota”, a dat asigurari Ferdinand Dudenhöffer, director al  Center Automotive Research, cu sediul in Germania subliniind ca fabricantii europeni au mizat mult timp numai pe diesel pentru a reduce emisiile de CO2 (de care sunt responsabile motoarele pe benzina) fara a dezvolta tehnologii alternative.

Hibrid, apoi 100% electric

Vanzarile de masini 100% electrice, unde Renault, Nissan, Tesla si BMW sunt lideri in Europa, au profitat si ele de declinul diesel, dar deocamdata nu la niveluri mari, in special din cauze lipsei de infrastructura (sisteme de incarcare) si automomia inca limitata a acestor modele. Dar, potrivit estimarilor, vanzarile de vehicule 100% electrice le vor depasi pe cele ale vehiculelor hibrid in cursul viitorului deceniu. Deja Toyota a anuntat ca va lucra serios la acest aspect si a dat asigurari ca va profita din plin de experienta sa in ce priveste tehnologia folosita in bateriile modelelor hibrid.

Ultimele stiri

  • Sebastian Burduja îl critică pe Nicușor Dan pentru refuzul de a avea o debatere: „E o lipsă de respect”
  • Veste despre recalcularea pensiilor, de la cel mai înalt nivel. Ce s-a întâmplat cu 99,9% dintre dosare
  • Comunicat de presă Comuna RADOVAN
  • Europenii au mai mult timp, iar americanii mai mulți bani
  • De ce vrea Macron să dea bombe nucleare Uniunii Europene
  • Țeapă sub nasul inspectorilor ANAF. Firmele și-au șters, din pix, taxele și impozitele
  • VIDEO. Imagini cu deszăpezirea pe Transfăgărășan. Drumul ar putea fi redeschis mai devreme ca de obicei
  • Becali și ai lui își bagă iar nasul în oala Stelei. Pițurcă și Tudorel Stoica, reacție imediată: „Să-și vadă de echipa lui”
  • Alertă în Capitală. Fată de 13 ani, de cetăţenie străină, căzută de la etaj/Adolescenta, dusă la spital
  • Cazul femeii tranșate: Cum NU A FĂCUT NIMIC comisarul șef de nota 1
  • Exit mobile version