Desi la nivel mondial piata telecomunicatiilor este intr-o continua dezvoltare, cautandu-se de zor solutii inovative pentru confortul si satisfacerea tuturor nevoilor exprimate de client, in Romania continua sa guverneze nepasarea si sictirul fata de plebeu. O experienta tot mai neplacuta, dar si un adevarat test de rezistenta a nervilor este trecerea pragului intr-o reprezentanta Telekom, intreprindere cu pretentii de corporatie.
Apucaturile romanesti (mica ciupeala) si golaneala specifica plaiurilor dambovitene imbraca Telekom Romania (parte a renumitului brand Telekom, din Germania) in haine ponosite, purtate de niste angajati plictisiti de munca de la prima ora a diminetii.
E gratuit. Ba nu!
O atare intamplare neplacuta s-a petrecut vineri si ne-a fost adusa la cunostinta de un cititor al ziarului „National”, caruia alegem sa-i protejam identitatea. L.T. s-a prezentat la un punct de lucru al Telekom, din zona 13 Septembrie, solicitand ajutor pentru incheierea unui contract de servicii tv. Toate au fost bune si frumoase, L.T. a plecat convins ca este bine sa devina client Telekom. Dupa doar cateva ceasuri, acelasi zambitor consultant Telekom l-a sunat si i-a transmis ca are doua vesti, una buna si alta proasta. Ce s-a putut intampla de la pranz si pana dupa-amiaza? O gratuitate oferita clientilor (zero costuri pentru primul dispozitiv instalat in casa) a primit, brusc, un pret: 2 euro fara TVA! Inca 10 lei la factura, un fleac.
Culmea, a doua zi, cand echipa de montaj s-a prezentat la usa, L.T. a aflat ca, de fapt, serviciul acesta trebuia sa fie gratuit. Si este gratuit! Dar nu pentru el. „Nu exista niciun cost pentru primul dispozitiv, domnule!”, i-au spus meseriasii.
„Daca esti fraier si nu citesti…”
Cateva telefoane date in stanga si-n dreapta l-au pus in legatura cu un directoras de la „Comercial”. Ii vom spune, fictiv, „Ionescu”. Bucuros ca problema e ca si rezolvata, L.T. si-a povestit patania, convins ca undeva e o neintelegere. Replica lui „Ionescu”, imprumutata parca de la smenarii de pe bulevarde: „Daca esti fraier si nu citesti contractul. Nu se plateste primul dispozitiv, dar tu ai semnat hartiile!? Ce sa-ti fac eu acum? La revedere!”.
Asta este experienta traita de un client Telekom la prima descalecare in ograda „nemtilor”. Pacalit de un vanzator, luat la bani marunti de un „sefulet”.