Cauta

RATB isi da cu tesla in validatorul de carduri

Doua naravuri devin din ce in ce mai enervante in randul angajatilor RATB: controlorii care stau ascunsi si soferii care merg mai incet decat dricul primariei.

Obligativitatea controlorilor de a purta veste albastre cu dungi alb-fosforescente (daca erau portocalii,  bucurestenii puteau crede ca municipalitatea a organizat congresul franarilor CFR) este, in esenta, printre putinele lucruri bune facute de RATB. Scrie pe ele, ca pe toate gardurile, sa vada orisicine, ”control”. Deci adio vremurilor in care indivizi dubiosi imbracati ”civil” iti bagau sub nas o legitimatie soioasa de nu stiai de unde sa-i iei. Cum spuneam, lucru bun pentru ca prezenta controlorilor marcati vizibil ii descurajeaza pe cei care vor sa circule fara bilet. Cum e la CFR, ca tot veni vorba. Dar s-a dovedit in scurt timp ca acestea sunt doar teorii. In practica, treaba sta altfel. Experimentati de generatii in jocul de-a soarecele si pisica, bucurestenii ii identifica acum mult mai usor pe purtatorii de veste albastre. Iar purtatorii de veste albastre au ales, ca sa vezi, cea mai paguboasa strategie pentru Regia Autonoma de Transport Bucuresti. Stau ascunsi dupa orice obiect  (chioscuri de ziare, masini, cladiri, panouri) aflat in preajma sau in statii. Sau dupa copaci, daca e o zona verde in apropiere. Apoi dau navala ca la Plevna. Sau stau cu vestele coborate si le trag pe ei imediat dupa ce autobuzele (tramvaiele, troleibuzele) opresc in statie. Asta in conditiile in care amar de ani conducerea RATB s-a tot plans (si altceva nimic) ca din cauza blatistilor regia nu poate oferi conditii civilizate de transport. Altfel, i-am da de rusine si pe japonezi. Pai, cu v-ati ascunselea controlorilor isi da singura cu tesla in validatorul de carduri. Prezenta vizibila a controlorilor in statii tocmai ca previne calatoriile pe blat. Nu te poti urca fara card ca vei lua amenda. Mai putini blatisti egal mai putine pierderi pentru regie, nu? Pe cale de consecinta, ramane varianta a doua: controlorii umbla numai dupa amenzi, incalcand principala functie a slujbei, anume sa-i determine pe calatori sa-si plateasca drumul. Dau mai multe amenzi ”albastrii” RATB? Punem pariu ca nu. O alta categorie de angajati ai regiei, din ce in ce mai enervant de numeroasa, sunt soferii care sunt depasiti de biciclisti, atat de incet merg. Nimeni nu pledeaza pentru depasirea vitezei legale. Dar nici sa fie atinsa viteza legala mai incet decat apune soarele la mare. Sau sa nu depaseasca 30 km/h cand banda e libera. Exista un ritm al circulatiei urbane,  cu cat mai constant cu atat mai bine pentru calatori. Dar unii soferi nu traiesc in ritmul calatorilor ci intr-o nepasare ce coboara repede in nesimtire: isi trantesc usa in nas de parca i-ar goni toti dracii din spate dar apoi pornesc agale si o tin asa, intr-un fel de maraton al melcilor. Razboiul RATB-bucuresteni continua, mai ales ca  urmeaza canicula verii. Iar parcul rulant ramane cum am stabilit.

Ultimele stiri

  • O stradă din Cluj-Napoca a dispărut peste noapte! Trafic restricţionat din cauza unei alunecări de teren (FOTO)
  • Pericol cu peştele din magazine, înainte de Florii 2024! Ce au descoperit inspectorii sanitari
  • Tragedie pe şoselele din România. Doi tineri au murit la faţa locului!
  • Horoscop – sâmbătă, 27 aprilie 2024. Chiar şi în weekend, mai mulţi naitivi îşi doresc să se dezvolte pe plan profesional
  • Iliescu riscă închisoare pe viață. Cum a întâmpinat-o pe prima procuroare care se ocupă de dosarul mineriadei
  • Comunicat de presă DACOREX COM SRL
  • Erdogan îl amână pe Biden. Nu mai are loc întâlnirea de pe 9 mai
  • Traian Băsescu explică unde s-a produs întârzierea aderării la Schengen: „Eram intrați de 10 ani”
  • Gabriela Firea neagă acuzațiile cum că planurile urbanistice de sector din mandatul său ar fi fost ilegale: „Vorbe în vânt!”
  • PS4: Procedura de licitație pentru proiectarea și execuția liniei de metrou M4, tronsonul Gara de Nord- Gara Progresul, publică în SICAP
  • Exit mobile version