Cauta

Număr de WhatsApp de la ANPC, pentru reclamarea unor nereguli urgente. Inclusiv sesizări în cazul facturilor la energie și gaz

Cum „ criza facturilor uriașe”, cum a ajuns să fie cunoscută public, încă e în atenția oamenilor simpli, dar și a autorităților, știut fiind faptul că nu au fost puțini românii care s-au trezit, în ultima perioadă, cu sume de-a dreptul astronomice uneori, pe factura de curent electric și/sau gaze naturale, s-a aflat ce număr de telefon poate fi apelat, mai nou, pentru sesizări cu caracter de urgență adresate Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

E vorba despre un număr destinat a fi folosit doar pentru mesaje scrise ce pot fi transmise prin intermediul aplicației WhatsApp.

„Pentru a fluidiza comunicarea directă cu consumatorii din toată țara, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a înființat, începând din 7 februarie 2022, un număr special de telefon, folosit exclusiv pentru mesaje în aplicația WhatsApp. Numărul de telefon, pentru aplicația WhatsApp, este 079 021 9551”, s-a transmis, luni, din direcția instituției.

Ce se poate sesiza la acest număr: „Este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică și gaze naturale”

Șeful ANPC a explicat care se vrea a fi, exact, rolul acestui demers. „Am înființat acest număr special, care se va afla în permanență la mine, pentru a putea fi cât mai aproape de consumator și a mă putea implica personal în gestionarea situațiilor urgente care pot apărea și care vor fi semnalate astfel”, a transmis Horia Constantinescu.

E important de avut în vedere și faptul că nu vor putea fi făcute apeluri vocale sau video, ci vor putea fi trimise doar mesaje scrise. „La acest număr, care nu va folosi funcția de apel video sau cu voce, sunt așteptate mesajele scrise și imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgență în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul țării. Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică și gaze naturale, cazuri de debranșări, pentru neplată a unor facturi greșite la energie încă necorectate, precum și situații urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor”, se menționează în comunicatul ANPC.

Odată ce vor fi primite mesaje la acest nou număr special, comisarii ANPC le vor analiza. Și „vor selecta, dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, care sunt acelea care se află în competența legală de soluționare a instituției și le vor da curs”.

Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor subliniază faptul că „mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamațiile realizate în mod curent”.

Ultimele stiri

  • Cum reacționează corpul la muzică: efectele ascunse asupra imunității și sistemului nervos
  • Parada Stoică de pe Calea Victoriei: ce pot învăța bucureștenii de la Seneca și Marcus Aurelius în 2025
  • Anchetatorii au găsit teancuri de bani acasă la finul lui Ion Mocioalcă. Managerul Spitalului din Caransebeș, reținut de DNA – FOTO
  • Un român, în topul mondial al științei: student la Cornell, cu cinci medalii internaționale în doi ani. Mendel Mendelsohn, în campania „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • BREAKING NEWS. Secretar de stat din Ministerul Economiei, reținut de DNA (surse)
  • Bolojan a discutat cu retailerii. Ce se întâmplă cu plafonarea adaosului comercial la alimentele de bază: „Ținând cont de situația actuală se vor conforma”
  • Liviu Cocoş, reţinut de DNA după perchezițiile de la Compania de Apă Brașov. Ce acuzaţii i se aduc celui care ocupă și funcția de prim-vicepreședinte PNL
  • Generalul american Mike Flynn: „George Soroș finanțează operațiuni teroriste globale/Arestare. Inculpare. ÎNCARCERARE!”
  • Bolojan le dă lecții și profesorilor. Știe cât timp trebuie să predea la catedră, altfel nu își merită salariile
  • VIDEO. Pică Guvernul Bolojan? Întrebarea-cheie la care Olguța Vasilescu a dat un răspuns scurt: „Da!”
  • Exit mobile version