Cum „ criza facturilor uriașe”, cum a ajuns să fie cunoscută public, încă e în atenția oamenilor simpli, dar și a autorităților, știut fiind faptul că nu au fost puțini românii care s-au trezit, în ultima perioadă, cu sume de-a dreptul astronomice uneori, pe factura de curent electric și/sau gaze naturale, s-a aflat ce număr de telefon poate fi apelat, mai nou, pentru sesizări cu caracter de urgență adresate Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).
E vorba despre un număr destinat a fi folosit doar pentru mesaje scrise ce pot fi transmise prin intermediul aplicației WhatsApp.
„Pentru a fluidiza comunicarea directă cu consumatorii din toată țara, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, a înființat, începând din 7 februarie 2022, un număr special de telefon, folosit exclusiv pentru mesaje în aplicația WhatsApp. Numărul de telefon, pentru aplicația WhatsApp, este 079 021 9551”, s-a transmis, luni, din direcția instituției.
Ce se poate sesiza la acest număr: „Este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică și gaze naturale”
Șeful ANPC a explicat care se vrea a fi, exact, rolul acestui demers. „Am înființat acest număr special, care se va afla în permanență la mine, pentru a putea fi cât mai aproape de consumator și a mă putea implica personal în gestionarea situațiilor urgente care pot apărea și care vor fi semnalate astfel”, a transmis Horia Constantinescu.
E important de avut în vedere și faptul că nu vor putea fi făcute apeluri vocale sau video, ci vor putea fi trimise doar mesaje scrise. „La acest număr, care nu va folosi funcția de apel video sau cu voce, sunt așteptate mesajele scrise și imaginile care să sesizeze nereguli cu caracter de urgență în raport cu respectarea drepturilor consumatorilor, de pe întreg cuprinsul țării. Mai exact, este vorba despre primirea unor facturi foarte mari, nereale, la energie electrică și gaze naturale, cazuri de debranșări, pentru neplată a unor facturi greșite la energie încă necorectate, precum și situații urgente care pun în pericol sănătatea consumatorilor”, se menționează în comunicatul ANPC.
Odată ce vor fi primite mesaje la acest nou număr special, comisarii ANPC le vor analiza. Și „vor selecta, dintre toate mesajele urgente primite de la consumatori, care sunt acelea care se află în competența legală de soluționare a instituției și le vor da curs”.
Reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor subliniază faptul că „mesajele trimise pe numărul special nu înlocuiesc reclamațiile realizate în mod curent”.