Fantezia debordanta alui Daniel Funeriu naste monstrii. Ministrul vrea acum sa-i imparta pe elevi in buni si prosti inca de la primii pasi in scoala.
In loc sa testeze stiinta de carte a colegilor sai politicieni (garantam rezultate de exceptie!), Daniel Funeriu vrea sa-i stigmatizeze pe copii inca din clasa I-a, punandu-le stampila „prosti”. Si asta pentru a rezolva repede „ecuatia” formata din notele foarte mari obtinute pe parcursul scolii si ratarea bacalaureatului de catre aceiasi elevi.
A-i cataloga pe copii este oricum mult mai simplu decat a-i obliga pe dascali sa noteze corect elevii, ignorand cadourile indesate de parinti pe sub catedra. In calculul ministerial nu intra nici reintroducerea examenelor in debutul fiecarui ciclu, varianta in care nu mai conteaza cat de mari sau de mici sunt notele primite la clasa, ci cunostintele ramase in mintea candidatilor. Nu, Funeriu tine mortis tot la modele straine, imposibil de aplicat de catre romani, dupa cum s-a demonstrat in 20 de ani.
Concret, Funeriu ii vrea pe elevi impartiti in categorii (cu rezultate slabe, medii si foarte bune), in asa fel incat orice nota care depaseste limita impusa sa poata alerta conducerea unitatii de invatamant. Surprinzator este ca unii sindicalisti sunt de acord cu ultima aberatie marca Funeriu. „Consider benefica aceasta masura, trebuie sa avem si o situatie scolara a elevilor cat mai aproape de adevar”, sustine Marius Nistor. Parinti nu-i impartasesc insa entuziasmul, ci spun ca este pur si simplu o discriminare.
„Stigmatizare”, acuza si Stefan Vlaston, presedintele Asociatiei pentru Educare si Cercetare. Care crede si ca, odata aplicata stampila “prost” pe un copil, acesta „va ramane cu ea toata viata si va fi frustrat”. Iar cine-si aminteste cum “impusca” note la materiile care nu-l interesau, punandu-se cu burta pe carte doar la cele la care urma sa dea examen, nu poate sa nu fie de acord cu vocile care se ridica impotriva lui Funeriu.