Autoritatile din Beerlin au anuntat ca proiectul privind “gratuitatea pe transportul public pentru a reduce numarul de autovehicule proprietate personala in circulatie” urmeaza sa fie testat pana la finele acestui an in cinci orase din Germania, printre care fosta capitala Bonn (aproximativ 300.000 de locuitori) si Essen, centrul industrial din regiunea Ruhr, cu aproximativ 600.000 de locuitori. O calatorie cu mijloacele de transport in comun costa 2,80 euro in Berlin sau 2,90 euro in München.
Ca o paranteza, acum vreo doi ani si primarita Gabriela Firea a promis bucurestenilor transport public gratuit, dar cum suntem in 2018, o trecem la categoria „nerealizari”, laolalta cu alte proiecte nascute moarte. Revenim la Germania, tara este somata de Bruxelles sa ia masuri pentru reducerea poluarii, insa gratuitatea transportului in comun necesita investitii uriase despre care nu se spune inca nimic, si extinderea parcului de autobuze si tramvaie „ecologice”, in contextul in care “niciun contructor nu le poate livra intr-un timp atat de scurt”, a explicat primarul din Bonn, Ashok Sridharan. “Guvernul federal trebuie sa spuna cum va finanta acest lucru”, a avertizat si Michael Ebling, presedintele federatiei de regii comunale VKU.