Cauta

George Simion a deschis un nou front de luptă cu Guvernul! De ce consideră liderul AUR că transportatorii sunt abuzaţi

george-simion AUR

George Simion a deschis un nou front de luptă cu Guvernul! De ce consideră liderul AUR că transportatorii sunt abuzaţi

George Simion sare în apărarea transportatorilor români, despre care consideră că ar fi abuzaţi. Liderul AUR acuză Guvernul de „abuz fiscal îndreptat împotriva transportatorilor români”, prin impunerea de „biruri nejustificate” îndreptate împotriva liberei iniţiative.

Ce s-a întâmplat? Vineri, peste 200 de camioane şi microbuze au protestat la Suceava împotriva abuzurilor ANAF. Motivul principal al manifestaţiei îl constituie decizia ANAF de a recalcula diurnele şoferilor ca venituri salariale şi de a le impozita retroactiv.

AUR se raliază demersului transportatorilor români şi va face tot posibilul să îi sprijine, în contextul în care AUR şi-a asumat promovarea antreprenoriatului autohton şi semnalarea abuzurilor făcute de instituţiile unui stat slab, care îşi maschează incompetenţa răzbunându-se pe proprii cetăţeni”, precizează AUR într-un comunicat.

Simion spune că transportatorii susţin economia

Co-preşedinte AUR a spus că a fost prezent la protest şi că „7% din PIB-ul României reprezintă contribuţia transportatorilor români”, iar Guvernul vrea „să lichideze tot ce înseamnă antreprenoriat românesc”.

Faptul că firmele româneşti de transport sunt puse la pământ de ANAF afectează întreaga economie românească.

Nu se mai doreşte ca transportatorii români să existe, deoarece Guvernul vrea să lichideze tot ce înseamnă antreprenoriat românesc”, a susţinut, printre altele, George Simion.

De ce au protestat transportatorii?

După ce a fost lăsată pe cont propriu de ani de zile şi a dus greul economiei pe timpul pandemiei, industria transporturilor este hărţuită de autorităţile de control fiscale, care au decis reîncadrarea diurnelor acordate şoferilor ca venituri de natură salarială şi impozitarea acestora cu impozit pe venit şi contribuţii sociale.

Controalele se efectuează, în cele mai multe cazuri, pe ultimii cinci ani, astfel că valoarea deciziilor de impunere rezultate se ridică la câteva milioane de euro la firmele cu parcuri în jur de 100 de camioane, depăşind cu mult cifra de afaceri pe 2-3 ani a acestor firme.

Cu alte cuvinte, vorbim de sume imense, pe care în majoritatea cazurilor firmele sancţionate nu au fonduri din care să le achite”, se arată într-un comunicat al asociaţiilor patronale din sector.

O altă revendicare o reprezintă eliminarea tratamentului fiscal discriminatoriu de care beneficiază angajaţii la stat faţă de privaţi. Este vorba de prevederile HG 714/2018, care oferă bugetarilor posibilitatea de a deconta, fără documente justificative, 230 de lei pe noapte pentru cheltuieli de cazare.

Ultimele stiri

  • Părinţii, revoltaţi în mediul online după ce un restaurant din Bucureşti a impus reguli stricte pentru copiii clienţilor
  • Cât costă un kilogram de cozonac, de Paştele 2024. A ajuns un desert pe care românii nu prea şi-l mai permit
  • Ce reprezintă Paştele 2024? Sfaturi şi îndrumări de la Părintele Pimen Vlad. Recomandări şi pentru slujba de Înviere
  • Litoralul, îndoliat! Protest la Vama Veche faţă de modul în care se desfăşoară procesul lui Vlad Pascu (VIDEO)
  • Cât plăteşti pentru o ciorbă la Mamaia, în minivacanţa de 1 Mai. Preţurile au luat-o „razna”
  • Tradiţii şi obiceiuri pentru Vinerea Mare înainte de Paştele 2024. Lucruri care sunt total interzise
  • Românii uitaţi de Guvern, de Paştele 2024! Categoria socială care nu primeşte pensia înainte de Sărbători
  • De la Olimpiada de Istorie, la spital, cu stare de rău, grețuri și vărsături. Organizatorii au încercat să mușamalizeze cazul?
  • Turcia suspendă orice fel de relație economică cu Israel
  • Scholz și Macron se întâlnesc înaintea vizitei lui Xi Jinping
  • Exit mobile version