Cauta

China aruncă firimituri companiilor europene

Strategia „O centură, un drum” ilustreză mega-proiectele Chinei în economia mondială. Deşi se vrea ca acest nou Drum al Mătăsii să consolideze schimburile comerciale între Asia, Rusia şi Europa, tocmai firmele europene se simt ţinute la distanţă.

Bruxelles-ul ar trebui să îşi revizuiască legislaţia în domeniul competiţiei pentru a crea un mediu concurenţial echitabil. Din cauza procedurilor opace de achiziţii şi a dominaţiei exercitate de marile companii chineze de stat, firmele europene primesc doar firimituri, au declarat reprezentanţii European Union Chamber of Commerce in China, un grup de lobby al businessului  din UE. “Dacă UE nu va reuşi să joace un rol activ şi competitiv, există pericolul real să devină o piaţă periferică ataşată la finele Eurasiei. În acest context,  Uniunea Europeană ar trebui să forţeze companiile chineze care participă pe piaţa procedurilor de achiziţii din UE să opereze potrivit aceloraşi restricţii cu cele cu care se confruntă în China companiile din UE. Începând din 2013, când a fost demarată iniţiativa „O centură, un drum”, China a lansat proiecte de construcţii în peste 60 de ţări. Cu toate acestea, până acum companiile europene sunt doar jucători de nişă  în condiţiile în care doar 20 de companii membre ale European Union Chamber of Commerce in China au declarat că au lucrat la proiecte din cadrul strategiei „, a declarat preşedintele camerei de comerţ Joerg Wuttke. Mai mult, companiile europene care au fost implicate în iniţiativa  „O centură, un drum” au reuşit să facă acest lucru în principal prin intermediul partenerilor chinezi de afaceri sau a guvernului şi în mod obişnuit rolul lor a fost acela de a furniza tehnologii şi expertiză de care partea chineză nu dispunea.    De asemenea, marii campioni naţionali chinezi au dobândit o „putere de monopol” în unele ţări, construind infrastructuri digitale care implică pachete complete de software şi hardware bazate pe standardele chineze. Totodată, UE ar trebui să dea prioritate propriei sale  strategii în domeniul infrastructurii , denumită „Connectivity Strategy”, care să devină o alternativă credibilă la  strategia „O centură, un drum”.

Ultimele stiri

  • Tragedie în Călărași. O fetiță și bunica ei au murit, după ce ar fi mâncat pește
  • Șantaj energetic? Ucraina vrea ca Europa să-i păzească depozitele de gaze
  • “Mama tuturor luptelor de la Bruxelles”: acordul pentru următorul buget al UE
  • “Efectul Netflix” în Formula 1
  • Ce nu face politicianul ca să rămână în funcție: doamna Ursula bate palma cu dreapta dură
  • Bătăliile electorale, între ciomege și drone
  • Mizantropii n-au ce căuta la primărie
  • Curtea de Conturi Europeană spulberă fantezia zero emisii. Bateria costă cât o mașină normală
  • Accidentarea lui Mykolenko, avantaj pentru România
  • Ciolacu, anunț de ultimă oră pentru pensionari, înainte de Paște. „Suntem în grafic”
  • Exit mobile version