Emisiunea, care face parte dintr-o campanie guvernamentala de promovare a ostirii, prezinta 12 recruti care-si incep viata de catane. Deja criticile curg garla.
Asta pentru ca, potrivit expertilor, costul total al proiectului se ridica la 8 milioane de euro. ”Ar fi putut sa foloseasca acesti bani mai cu folos”, a declarat Agnieszka Brugger, membru al Partidului Ecologist. Internautii au mers mai departe, estimand ca seful propagandei naziste, Joseph Goebbels, ar fi ”gelos de campania de promovare a Bundeswehr-ului”. In luna mai, ministrul german al Apararii, Ursula von der Leyen, a anuntat prima crestere a efectivelor armatei dupa Razboiul Rece. ”Din pacate, publicitatea Bundeswehr-ului omite sa mentioneze ca militarii trebuie sa participe la conflicte si sa ucida, sau sa fie ucisi, se creaza impresia ca armata Ursulei von der Leyen este un teren urias de joaca”, a declarat Sascha Stolenow, consilier pe relatii publice al Bundeswehr. Potrivit lui Thomas Koch, expert in PR, emisiunea (care a debutat luni) se lilmiteaza la anumite valori: sport, aventura, camaraderie si tehnologie”. ”Nimeni nu vrea publicitate in care sa fie chemat sa moara in teatre de operatiuni”, au mai denuntat Verzii.