Cauta

Americanii vor sa privatizeze Statia Orbitala Internationala

Casa Alba si-a exprimat dorinta de a nu mai finanta, in urmatorii ani, acest interesant dar costisitor program al NASA.

NASA a cheltuit pana acum 100 de miliarde de dolari pentru ISS

Va deveni ISS, o statie spatiala plasata in orbita terestra, pilotata de agentia spatiala americana si dezvoltata in comun cu agentia spatiala rusa, o companie privata? ISS deserveste un echipaj international, cu colaborarea agentiilor spatiale europene, japoneza si canadiana, in scopul dezvoltarii cercetarilor stiintifice in universul spatial. ”Decizia de a pune capat sustinerii federale directe pentru ISS, in 2025, nu inseamna ca platforma insasi va fi retrasa de pe orbita in acel moment, este posibil ca industria sa sustina functionalitatea anumitor elemente si capacitati ale ISS in cadrul unei viitoare platforme comerciale”, se arata intr-un document intern al NASA. ”NASA va dezvolta parteneriatele sale internationale si comerciale pentru viitorii sapte ani pentru a asigura prezenta si accesul continuu al oamenilor pe orbita terestra”, se mai arata in documentul respectiv. Guvernul american are prevazute in bugetul pentru 2019 150 milioane de dolari pentru ”dezvoltarea entitatilor si capacitatilor comerciale” care vor prelua ISS. Pentru a asigura tranzitia, Casa Alba va cere ”analize de piata si planuri de dezvoltare” sectorului privat. Statele Unite au cheltuit deja 100 de miliarde de dolari cu lansarea, exploatarea si dezvoltarea acestui avanpost orbital. Dupa presedintia lui George W. Bush (2001-2009) NASA a inceput sa externalizeze anumite operatiuni, in primul rand zborurile de aprovizionare care sunt facute de companiile SpaceX si Orbital ATK, o tendinta care s-a accentuat sub mandatul lui Barack Obama.

Ultimele stiri

  • Turcia suspendă orice fel de relație economică cu Israel
  • Scholz și Macron se întâlnesc înaintea vizitei lui Xi Jinping
  • Incendiu puternic lângă București. Pompierii au intervenit de urgență în Mogoșoaia
  • Țările UE „Big Bang” riscă să-și piardă avantajul competitiv
  • Cap compas Riad. Petrobogăția atrage giganții bancari
  • Vehiculele Green Deal nu sunt pentru muritorii de rând. Prețurile cresc, în loc să scadă
  • Accident rutier cumplit, în Joia Mare. Doi oameni au murit, în Argeș
  • Elefantul lui Buddha ar putea strivi în curând Dragonul lui Confucius
  • Pică transferul lui Coman?! Arabii n-au mai venit la București
  • Dolarul puternic, marea amenințare pentru dușmanii Americii
  • Exit mobile version