Cauta

Germania, un motor stricat: cea mai lungă stagnare economică din istoria postbelică

Germania, un motor stricat: cea mai lungă stagnare economică din istoria postbelică - Ziarul National

Germania se confruntă cu o criză în industria auto, alături de costurile ridicate ale energiei și de cererea scăzută a consumatorilor

Economia Germaniei s-a contractat pentru al doilea an consecutiv în 2024, subliniind gravitatea recesiunii care afectează puterea manufacturieră a Europei.

Germania, un motor stricat: cea mai lungă stagnare economică din istoria postbelică - Ziarul National Oficiul Federal de Statistică a declarat miercuri că cea mai mare economie europeană s-a restrâns cu 0,2% anul trecut, după o scădere de 0,3% în 2023. Analiștii se așteptau la 0,2 %, potrivit Financial Times.

„Germania se confruntă, de departe, cu cea mai lungă stagnare din istoria sa postbelică”, a declarat Timo Wollmershäuser, economist la Ifo, un think-tank cu sediul la München, adăugând că țara înregistrează, de asemenea, performanțe semnificativ inferioare în comparație internațională.

Confirmarea faptului că Germania suferă una dintre cele mai îndelungate crize economice din ultimele decenii vine cu șase săptămâni înainte de alegerile anticipate cruciale.

Campania electorală a fost dominată de spectrul dezindustrializării, de degradarea infrastructurii și de întrebarea dacă guvernul ar trebui sau nu să renunțe la o frână a datoriei care limitează cheltuielile publice.

Friedrich Merz, șeful Uniunii Creștin-Democrate de centru-dreapta, care va fi probabil următorul cancelar al Germaniei, își desfășoară campania pe baza unui program de reforme, promițând reducerea birocrației,  impozitelor și prestațiilor sociale pentru persoanele care nu lucrează.Germania, un motor stricat: cea mai lungă stagnare economică din istoria postbelică - Ziarul National

În timp ce producția din sectorul privat s-a contractat, consumul public a crescut brusc cu 2,6 % față de 2023.

Ruth Brand, președinta Oficiului Federal de Statistică, a dat vina pe „presiunile ciclice și structurale” pentru performanța slabă, indicând „concurența tot mai mare pentru industria de export germană, costurile ridicate ale energiei, un nivel al ratei dobânzii care rămâne ridicat și o perspectivă economică incertă”.

În cele trei luni până în decembrie, producția a scăzut cu 0,1 % comparativ cu trimestrul al treilea.Pentru Robin Winkler, economist șef la Deutsche Bank, contracția din trimestrul al patrulea a venit ca o „surpriză” și a fost „îngrijorătoare”.

Bundesbank  a anunțat deja că stagnarea va continua în 2025, preconizând o creștere de doar 0,1 % și avertizând că un război comercial cu SUA va declanșa un alt an de contracție economică.

Germania se luptă cu o criză în industria  auto, alimentată de concurența chineză și de tranziția costisitoare către automobilele electrice, alături de costurile ridicate ale energiei și de cererea scăzută a consumatorilor.

Nu a înregistrat, de fapt, nicio creștere economică semnificativă de la începutul pandemiei, producția industrială situându-se cu peste 10 % sub nivelul său maxim, în timp ce șomajul a început să crească din nou după ce a scăzut la minime record.

Ultimele stiri

  • Alege ce citești
  • George Simion lansează „Opoziție Totală”: AUR cere alegeri anticipate și război total cu Guvernul Bolojan
  • Declarația lui Ilie Bolojan care pune pe jar sistemul sanitar
  • Avionul de vânătoare european, proiect eșuat?
  • Criptomonedele și-au găsit un loc în strategia anti-elitistă a noii drepte americane
  • MINCIUNILE ies la suprafață. Ministerul Mediului REPARĂ ABIA ACUM rezerva de apă din zona Paltinu
  • De ce Ford se retrage din sectorul mașinilor full electrice
  • Australia a ignorat prea mult timp amenințarea islamistă
  • Chiar ne pregătim de război cu Rusia?
  • Florentino Perez nu-i iartă pe arbitri nici de Crăciun
  • Exit mobile version