Vehiculele electrice ieftine din China pătrund deja în Europa, subminând una dintre cele mai mari industrii din regiune. BYD, care a depășit anul trecut Tesla pentru a deveni cel mai mare producător global de EV-uri, este pe cale să ridice miza.
Producătorul chinez deja a anunțat că intenționează să introducă în Europa, anul viitor, hatchback-ul Seagull la un preț de aproximativ 12.000 de euro
Sosirea sa va spori presiunea asupra constructorilor de automobile din Europa pentru dominația în era post-motor cu combustie, mai ales că rivali BYD – grupul Stellantis sau Renault – oferă modele mai scumpe. O investigație privind concurența la Bruxelles nu este probabil să stingă amenințarea, potrivit Bloomberg.
“Suntem nervoși atunci când o nou concurent vine pe piață”
„Ne uităm foarte atent la acest model și la altele care vin de la producătorii chinezi de mașini electrice”, a declarat Martin Sander, șeful diviziei europene de vehicule electrice a Ford Motor. „Desigur, suntem nervoși atunci când o nou concurent vine pe piață”.
Seagull a fost lăudat pentru calitatea materialelor, designul și tehnologia pe care BYD le-a încorporat în acest preț. Planurile companiei de a construi două fabrici în Europa o vor ajuta să atenueze efectele oricăror tarife ale UE menite să îi încetinească afacerile.
BYD se află în avangarda producătorilor chinezi care vizează din ce în ce mai mult exporturile, după ce au preluat controlul pieței interne. Elon Musk, directorul general al Tesla, a avertizat în ianuarie că vor „demola” majoritatea companiilor europene dacă nu se ridică bariere comerciale.
În timp ce președintele Joe Biden a luat măsuri pentru a cvadrupla taxele americane pentru vehiculele electrice chinezești, închizând practic ușa importurilor pe termen scurt, tarifele sunt mai complicate pentru Europa.
Producătorii de automobile din regiune sunt mai dependenți de piața chineză decât omologii lor din SUA, ceea ce îi face vulnerabili la măsurile de retorsiune din partea Beijingului. În plus, planul Europei de a elimina treptat vânzările de mașini cu motoare cu combustie va necesita mașini mai ieftine pentru a stimula adoptarea pe piața de masă.
Înființată în 1995, BYD a început prin a produce baterii, înainte de a se extinde în domeniul automobilelor în 2003. În urmă cu trei ani, a început să vândă în Europa, cu prezentări spectaculoase la saloanele auto de la Paris și München.
În timp ce cota totală a mărcilor chinezești pe piața europeană a vehiculelor electrice era de aproximativ 7% în 2023, Transport & Environment estimează că ar putea ajunge la 11% în acest an și la 20% în 2027.