AcasăEconomieBYD din China, calul Troian pe piața mașinilor electrice

BYD din China, calul Troian pe piața mașinilor electrice

Compania din Shenzhen își dezvoltă strategii peste hotare, înregistrând un succes imediat în vânzări

În cursa împotriva Tesla, producătorul auto chinez BYD își dezvoltă strategii peste hotare, înregistrând un succes imediat în vânzări, adesea la doar un an de la intrarea pe piață.

Având în vedere tensiunile politice în ceea ce privește exporturile chinezești de vehicule electrice către SUA, compania din Shenzhen mută producția în regiuni percepute ca fiind mai prietenoase. Deja are  în construcție fabrici în Thailanda, Brazilia, Indonezia, Ungaria și Uzbekistan.

Luna trecută, administrația Biden a declarat că a început să investigheze dacă mașinile fabricate în China prezintă riscuri pentru securitatea națională și a evocat posibilitatea de a restricționa aceste vehicule. Statele Unite au încercat să sprijine adoptarea mașinilor electrice pe plan intern, dar ratele de vânzări sunt dezamăgitoare. Dimpotrivă, China ajunge treptat la o supraproducție și caută să-și vândă EV-urile în toată lumea.

Vânzări de peste 80 de miliarde de dolari

BYD se mișcă rapid: odată ce va funcționa, fabrica din Thailanda va deservi restul Asiei de Sud-Est. Analiști estimează că piața automobilelor electrice din regiune va crește exponențial, ajungând la vânzări de cel puțin 80 de miliarde de dolari pe an în următorul deceniu.

Unul dintre avantajele BYD față de Tesla este reprezentat de o serie de oferte de preț, precum și de un mix de mașini hibride și alimentate cu baterii. Tesla produce exclusiv modele scumpe, doar full electric. Faptul de a avea opțiuni hibride este benefic pentru piețele emergente, unde infrastructura de încărcare a bateriilor rămâne limitată.

Deși BYD nu defalcă cheltuielile de capital pe țări, a dezvăluit investiții de  81,52 miliarde de yuani (11,33 miliarde de dolari)   în primele șase luni din 2023, aproape dublu față de cele 45,94 miliarde de yuani raportate pentru tot anul 2022.

Cap de pod în America de Nord și America Latină

Într-un alt contrast cu modelul de distribuție directă al Tesla, BYD se bazează adesea pe parteneri locali pentru vânzările în țările din afara Chinei. Și are în vizor Mexicul, la granița cu SUA.

“Dacă BYD va ridica o fabrică în Mexic, ar fi un adevărat cap de pod în America de Nord și America Latină” , a declarat recent Bill Russo, fondator și director executiv al firmei de consultanță Automobility, la emisiunea Squawk Box Asia de la CNBC.

Creșterea rapidă a BYD și a altor companii chineze de automobile electrice îi îngrijorează pe alți producători auto.În februarie, Alliance for American Manufacturing a publicat un raport în care avertiza că importurile chinezești cu costuri reduse ar putea fi un „eveniment la nivel de extincție” pentru sectorul auto din SUA și Europa.

Pentru Liz Lee, director asociat la Counterpoint Research, “BYD  va cauta mai multe oportunități în străinătate”, în rândul consumatorilor care țin seama de prețul scăzut.

Producția din Ungaria va începe în trei ani, chiar dacă Uniunea Europeană a anunțat o anchetă privind rolul subvențiilor în cazul automobilelor electrice fabricate în China. BYD vinde, de asemenea, mașini în Australia, Orientul Mijlociu și Africa.

author avatar
Radu Jacotă Redactor
5.663 afisari

2 COMENTARII

  1. Viitorul este galben, chiar daca ne place sau nu ne place! Unele imperii cad iar alte imperii se ridica, așa a fost de cand sunt oameni pe pamant!

Comments are closed.

Zenville

Ultimele știri

proger