Cauta

De ce s-a răcit entuziasmul pentru mașinile electrice. Care sunt preocupările consumatorilor

Europenii și americanii se uită la preț și fiabilitate

Agenția Internațională pentru Energie se așteaptă ca vânzările globale de mașini electrice să crească într-un ritm mai lent în acest an. Și recunoaște că tranziția către aceste vehicule ar putea să nu fie “constantă” și va depinde de accesibilitatea lor.

Vânzările de mașini electrice ar urma să urce cu aproximativ 21%, până la 17 milioane în 2024, în scădere față de expansiunea de 35% înregistrată în 2023, a anunțat agenția cu sediul la Paris în raportul său anual Global EV Outlook.

“Valul de investiții în producția de baterii sugerează că lanțul de aprovizionare  avansează pentru a răspunde planurilor ambițioase ale producătorilor de automobile”, a declarat Fatih Birol, directorul executiv al AIE. Dar realitatea este diferită.

Raportul vine în contextul în care producătorii și furnizorii de automobile se confruntă cu o recesiune globală. A dus la falimente, oferte publice inițiale anulate și reducerea producției.

Tocmai investițiile rapide în capacități de producție și în progrese tehnologice au depășit cererea actuală de vehicule electrice. Firmele și-au redus cheltuielile.

Tesla intenționează să își reducă forța de muncă la nivel global cu peste 10%, pe fondul scăderii vânzărilor și al creșterii concurenței.Compania cu sediul în Texas și-a pierdut coroana de cel mai mare vânzător de vehicule electrice din lume în favoarea rivalului chinez BYD.

Europenii și americanii se uită la cost și fiabilitate

În SUA și Europa se discută despre scăderea prețurilor la mașini și baterii, dar este nevoie de sume uriașe în infrastructura electricității și punctelor de încărcare.

În China, mai mult de 60% dintre mașinile electrice vândute în 2023 erau deja mai puțin costisitoare decât vehiculele convenționale.Cu toate acestea, în Europa și în SUA, mașinile cu motor cu combustie internă încă dețin un avantaj de preț.

„Producătorii au luat măsuri importante pentru a îndeplini ambițiile de consolidare a sectorului vehiculelor electrice inclusiv prin angajamente financiare semnificative”, susține Birol.

Problema cu toate aceste previziuni este că se bazează pe un singur parametru foarte neclar – impulsul. Adică, există ideea că anii trecuți au fost foarte buni pentru vânzările de vehicule electrice, așa că șoferii vor continua să le cumpere în număr din ce în ce mai mare în viitorul previzibil.

Dar există unele semne că piața EV din SUA și Europa și-a atins deja vârful – cel puțin pentru o vreme. În loc de impuls, principalele preocupări ale cumpărătorilor sunt costul și fiabilitatea.

Povestea succesului vehiculelor electrice este, în mare parte, o poveste despre subvenții și reglementări guvernamentale – nu doar în SUA, ci în întreaga lume. Acum, când subvențiile se reduc sau încetează complet, clienții evită deja aceste vehicule.

Ultimele stiri

  • Aeroportul București-Sud va deservi peste 11 milioane de pasageri/ Băluță: Împreună am făcut primul pas – GALERIE FOTO
  • Șeful Casei Naționale de Pensii, anunț de ultimă oră pentru pensionari. Hotărârea, publicată în Monitorul Oficial
  • Nicușor Dan, complice prin pasivitate și dezinteres la dezastrul și jaful de la Arena Națională
  • Speranța gimnasticii românești între cei „100 de tineri pentru dezvoltarea României”
  • Candidatul AUR la Primăria Capitalei: Procurorii ne-au anunţat că au început urmărirea penală în urma plângerii la DNA împotriva lui Nicuşor Dan
  • Un bărbat înarmat care a încercat să incendieze o sinagogă din Franța, ucis de poliţie
  • Comunicat de presă COLEGIUL ECONOMIC ”VIILOR”
  • Prognoza meteo pentru următoarele patru săptămâni. Cum va fi vremea în prima parte a lunii iunie
  • Terifiant! Director de închisoare, asasinat. Primise ameninţări cu moartea de la deţinuţi
  • Planuri de călătorie date peste cap. Zeci de oameni au ratat zborul Cluj Napoca-Paris. Ce s-a întâmplat la aeroport
  • Exit mobile version